וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד התייקרות: אסם הודיעה על עליית מחירי מוצריה

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 16:39

החברה הודיעה לרשתות השיווק כי חלק מחירי חלק ממוצריה יעלו בשיעור של 3.4% בממוצע. מנגד, מחירון מוצרי תינוקות - מטרנה וגרבר, חטיפי במבה השונים, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה לא יתייקרו. באסם טוענים: "מייקרים בגלל מגמת ההתייקרות של חומרי גלם, שינוע ועוד"

מוצרי אסם. ראובן קסטרו
מוצרי אסם/ראובן קסטרו

חברת אסם נסטלה הודיעה היום (חמישי) לרשתות השיווק כי מוצריה יתקיירו בשיעור ממוצע של 3.4%. "לאור התייקרויות חסרות התקדים בשנתיים האחרונות של חומרי גלם, אריזה, שינוע, אנרגיה ועוד, מגמה שנמשכת גם בחודשים אלו, החברה נאלצה לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצריה", נכתב בהודעת החברה.

עוד נכתב בהודעת החברה כי "אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, ומשבר האקלים ההולך ומתעצם, יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021). כך למשל, מחירי החיטה התייקרו ב-60%, מחיר רכז עגבניות התייקר ב-40%, מחירי הקפה התייקרו ב-45%, מחירי הסוכר התייקרו ב-28%, מחירי השמנים התייקרו ב-50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה ב-75%, מחיר התירס התייקר ב-33% ומחיר הסויה התייקר ב-13%".

אילוסטרציה: קניות. נועם מושקוביץ
המוצרים מתייקרים/נועם מושקוביץ
המכתב שקיבלו מנהלי הרשתות מאסם אחרי ההודעה על התייקרות המוצרים, 15 בדצמבר 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
המכתב שקיבלו מנהלי הרשתות מאסם אחרי ההודעה על התייקרות המוצרים, 15 בדצמבר 2022/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

עם זאת, אסם עדכנה כי כי לא תייקר את מחירון מוצרי תינוקות - מטרנה וגרבר, חטיפי במבה השונים, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד. על אף ההודעה של אסם, בעלי ההעסקים טוענים כי מחירי המזון של חיות המחמד עלו ב-5%.

מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג ציין כי לא מדובר בהחלטה פשוטה, וטען כי החברה תמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות."בשנה האחרונה נקטנו בשורה של מהלכי התייעלות משמעותיים לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד", אמר. "למרות מהלכים אלו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קיבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ-2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקרית גת, שדרות ויקנעם. לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג".

בשבוע שעבר הודיעה חברת שופרסל כי מחירי חלק ממוצרי החלב של תנובה יתקיירו. "לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפים, ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים - הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים", נכתב בהודעת הרשת. יומיים לאחר מכן גם חברת שטראוס הודיעה על העלאת מחירים של חלק ממוצרי החלב, הסלטים, הממתקים והחטיפים המלוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully