וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בבתי החולים: שני כתבי אישום הוגשו נגד צעירים שתקפו צוותים רפואיים בי-ם

15.12.2022 / 7:54

משטרת מחוז ירושלים הגישה את כתבי האישום, הראשון נגד בן 24, שתקף עובד חירום בזמן שטיפל בסבו שהובהל לבי"ח הדסה, ובמקרה השני, נגד נאשם בן 21, שתקף איש צוות לאחר שנמסר לו כי אביו שאושפז, מת. "נפעל בנחישות לצמצום אירוע האלימות"

בווידאו: צוות רפואי בבית החולים הדסה הותקף על ידי משפחת מטופל/דוברות הדסה

יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים הגישה כתבי אישום נגד שני נאשמים בתקיפת צוותים רפואיים בעת האחרונה בבתי חולים בעיר.

במקרה הראשון הואשם מאהר רשק, תושב מזרח ירושלים בן 24, בגין תקיפת עובד חירום, תקיפה סתם והתנהגות פרועה במקום ציבורי. לפי כתב האישום, בתאריך ה-16 למאי הגיעו רשק ובני משפחתו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם אושפז סבו. בני המשפחה נאספו בחדר המיון ומעבר לווילון חדר הטיפולים בו שהה הסב, בו נעשו אותו זמן פעולות החייאה על ידי הצוות הרפואי.

לאחר שמצבו של הסב השתפר, והוא התעורר, ביקשה האחות מהנאשם לצאת מאחורי הווילון בחדר הטיפולים אך זה משך אותה בחוזקה בידה, אמר לה לבוא אליו ומשך אותה לעבר מיטת המטופל. בתגובה לכך פנתה האחות לעזרת המאבטחים שהיו במקום, אלא שרשק הדף את המאבטחת שניסתה להרחיקו מהאחות ומחדר הטיפולים. שוטרים וצוותי אבטחה נוספים שהוזעקו למקום הורו לנאשם לצאת מהחדר אך זה סירב להוראותיהם ובמקום פרצה מהומה בה היו מעורבים הנאשם ובני משפחתו שניסו למנוע את הוצאתו ומעצרו של הנאשם.

אלימות כלפי צוות רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. 16 במאי 2022. דוברות בית החולים הדסה, אתר רשמי
זירת התקיפה בבית החולים הדסה, במאי/אתר רשמי, דוברות בית החולים הדסה

התקרית השנייה אירעה עשרה ימים לאחר מכן בשלוחה הנוספת של המרכז הרפואי הדסה, בשכונת עין כרם במערב העיר, שם אושפז אביו של הנאשם יאסין קמאל, תושב מזרח ירושלים בן 21. סמוך לשעה 11 בבוקר הודיע איש צוות רפואי לקמאל ובני המשפחתו כי האב שאושפז מת, והסביר להם את סיבת מותו. בתגובה להודעה החלה התלהמות מצד בני המשפחה, שכללה פרץ של צעקות, והכאת איש צוות רפואי בצווארו על ידי הנאשם. כתוצאה מהמכה משקפיו של איש הצוות נפלו לרצפה והוא סבל מכאבים.

קצין החקירות והמודיעין של תחנת שלם במחוז ירושלים רפ"ק נדב רפפורט מסר בתגובה למקרה הראשון: "בעקבות אירוע אלימות חמור נגד צוות רפואי בו החשוד תקף אחות בבי"ח הדסה הר הצופים, נעצר החשוד תוך פעילות חקירתית של תחנת שלם במחוז ירושלים והיום הוגש נגדו כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים. בהתאם למדיניות מפקד המחוז נמשיך לפעול כנגד אירועי אלימות מכול סוג שהיא ובמיוחד כנגד עובדי ציבור וצוותים רפואיים, ביד קשה ללא פשרות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים, ונפעל כל העת בנחישות רבה לצמצום אירועי האלימות מכל סוג שהיא ובכל מקום. פעילות זו היא משימה לאומית ומשטרת ישראל תוביל אותה למען ביטחונם האישי של כלל האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully