וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אימת מקדונלד'ס נידון שוב למאסר

רויטרס

26.2.2003 / 21:22

החוואי, ז'וזה בובה, שרף שדות של גידולי תירס ואורז שהונדסו גנטית, במחאה נגד הגלובליזציה; העונש: 10 חודשי מאסר; בשנה שעברה נכלא ל-6 שבועות לאחר שהרס סניף של מקדונלדס'

הפעיל החברתי הצרפתי ז'וז'ה בובה, שישב בעבר במשך שישה שבועות בכלא לאחר שהרס סניף של מקדונלד'ס, נידון היום ל-10 חודשי מאסר בפועל. בובה הצית שדות של גידולים שהונדסו גנטית, במסגרת מאבקו נגד הג'אנק פוד והגלובליזציה.

בתחילה נגזרו על בובה 14 חודשים בכלא, אך בעקבות ערערו הפחית בית המשפט בעיר מונפליה את עונשו לעשרה חודשים. כעת, רק חנינה נשיאותית תוכל להצילו מהמאסר. כתב האישום כנגדו הוגש לאחר ששרף שדות של אורז ותירס שהונדסו גנטית בשנים 1998 ו-1999. למרות שעונשו הוקל, תקף בובה את ההחלטה.

"ההחלטה מעידה על כך שרשויות הצדק החליטו להתאים עצמן להיגיון של אלו המנסים לכפות את ההנדסה הגנטית", אמר לעיתונאים, "לא ייתכן כי חברות העוסקות בהנדסה גנטית ייכפו על הציבור מוצרים בהם הוא אינו מעוניין".

בובה קרא לנשיא צרפת, ז'אק שיראק, "לקחת אחריות", בהתייחס לחנינה הנשיאותית. שיראק לא הראה עד כה כל סימן כי בכוונתו לחנון את בובה, וממשרדו נמסר כי מוקדם מדי לדון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully