וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מג"ב גיבה את הלוחמים שירו בשוגג בנערה בג'נין: "צריכים לקבל החלטות תחת אש"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 19:21

ניצב אמיר כהן הביע תמיכה נחרצת בלוחמים, ואמר כי לפי התחקיר של האירוע בו נהרגה בת ה-15, הם פעלו ב"מוסריות, והצילו חיי אדם". "אין לנו את היכולת להסתכל דרך המסכים ולהחליט מה נכון או לא נכון. אנחנו מחויבים לקבל החלטות תחת אש בפרק זמן קצר"

מפקד מג"ב אמיר כהן גיבה היום (רביעי) את הלוחמים שירו למוות בשוגג בנערה בת ה-15 בג'נין בתחילת השבוע. "הבעתי בנחרצות וללא סייג את הגיבוי והתמיכה ללוחמים", אמר. "אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם. ועל כך אני מצדיע להם". את הדברים אמר בטקס סיום קורס ימ"ס שהתקיים הערב בבית הספר החילי.

"לחימה בשטח עוין כפי שראינו לאחרונה בגזרת ג'נין, מלווה לעיתים בערפל הקרב. בתוך כך, אנחנו מחויבים לקבל החלטות תחת אש ובפרק זמן קצר", המשיך כהן. "ברוח המונדיאל, אני אומר שלנו אין VAR, אין לנו את היכולת להסתכל דרך המסכים ולהחליט מה נכון או לא נכון. אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם".

טקס סיום קורס ימ"ס 14 בדצמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
"מקבלים החלטות תחת אש". אמיר כהן/דוברות משטרת ישראל

בת ה-15, ג'נא זכארנה, נהרגה במהלך פעילות של צה"ל ומג"ב בג'נין בלילה שבין ראשון לשני. מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה זכארנה שהתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים כשנפגעה מהירי, והיא נורתה בשל טעות בזיהוי. עוד הדגישו כי לא נעשה ירי מכוון אל עבר בלתי מעורבים. גורם צבאי טען כי היא "עמדה ליד מחבל שפתח באש".

עוד נמסר כי אחד הלוחמים זיהה שתי דמויות על הגג, שאחת מהן הייתה חמושה. הדמות החשודה פתחה באש לעבר הלוחמים והחייל השיב אש. בצה"ל תמהו על כך שהנערה עמדה ליד החמוש ותהו מדוע הייתה על הגג בזמן חילופי הירי.

התקרית התרחשה במהלך פעילות של כוחות צה"ל ומסתערבי מג"ב יהודה ושומרון, בה נעצרו שלושה פלסטינים. במהלך הפעילות פרצו במקום הפרות סדר אלימות, שכללו ירי חי והשלכת מטעני חבלה לעבר הכוחות. בנוסף למותה של זכארנה, דיווחו הפלסטינים דיווחו על פצועים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully