וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררה הישראלית שנעצרה במהלך חופשה ביוון בעקבות סכסוך על משמורת על ילדיה

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 18:21

שחרורה הושג בעקבות ערעור שהוגש נגד הסגרתה לידי ארה"ב, בו נטען שהמעצר מנוגד לעקרונות הצדק, וכי היא לא ביצעה עבירה המצדיקה את העברתה לשם. צו ההסגרה הוגש על ידי בעלה האמריקני לפני כעשור, ומאז הוא מת. "בקשת הסגרה מיותרת נגד אישה שכל חטאה היה שהצילה את ילדיה"

בווידאו: דודי אשכנזי בהקלטה מהכלא ביוון/מערכת וואלה!

הישראלית ליה קופל שוחררה היום (רביעי) ממעצר ביוון, שם טיילה ונעצרה לפני כשבועיים אחרי שארצות הברית הוציאה צו מעצר בינלאומי נגדה, באשמה שהפרה משמורת משותפת וחטפה את ילדיה לישראל לפני כעשר שנים. קופל תשוב מחר לישראל.

השחרור הושג אחרי שהוגש ערעור על ידי עו"ד ניר יסלוביץ כנגד בקשת ההסגרה של ארצות הברית. בערעור נטען שהמעצר של קופל הינו מנוגד לעקרונות של צדק והגינות, בעוד שהיא לא ביצעה כל עבירה המצדיקה את הסגרתה לארצות הברית.

עו"ד יסלוביץ מסר כי "ברצוני להודות למערכת המשפט ביוון ששוב הוכיחה שעקרונות של צדק והגינות הינם נר לרגליה. צר לי שהתובע האמריקני מצא לנכון לבוא חשבון עם ליה בבקשת הסגרה מיותרת בעליל בשעה שכל חטאה היה נעוץ בכך שהיא נמלטה מארצות הברית על מנת להציל את חייה וחיי ילדיה".

האי רודוס ביוון. Shutterstock, ShutterStock
הישראלית צפויה לשוב מחר לישראל. יוון/ShutterStock, Shutterstock

קופל, כיום בת 60, הינה אזרחית אמריקנית-ישראלית. היא נישאה בשנת 1998 לעורך דין אמריקני, והתגוררו עימו בקליפורניה, שם נולדו להם שלושה ילדים. לטענתה, הבעל נהג בה ובילדים באלימות, והיה נוהג להכות אותם. הם התגרשו, ונקבעה משמורת משותפת על הילדים, תוך שהרשויות באמריקה מספקות לה הגנה, אלא שהאיומים והלחץ נמשכו, ובשנת 2014 היא ברחה איתם לישראל. בעקבות זאת האב הגיש בקשה לפי אמנת האג לישראל, להחזיר את האם והילדים לארצות הברית, בטענה שקופל נמלטה ממשמורת משותפת וחטפה את הילדים. כיום הילדים בוגרים והאב כבר אינו בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully