וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין בצרפת מזהיר מפני מהומות בעקבות המשחק חצי גמר המונדיאל צרפת-מרוקו

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 17:47

לפי מסמך מדיני שפורסם בכלי התקשורת במדינה, גורמים ימניים קיצוניים קראו ברשתות החברתיות לקיים "עימות אזרחי" על רק המשחק בין מדינתם למרוקו. כבר בשבוע שעבר התקבלו דיווחים על תקיפות נגד מרוקאים בקורסיקה, בעקבות הניצחון של מרוקו על פורטוגל

הערים הערביות חוגגות את העפלתה של מרוקו לחצי גמר המונדיאל, 10 בדצמבר 2022/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

תחנת הרדיו "אירופה 1" בצרפת, פרסמה היום (רביעי) כי הרשויות במדינה סבורות כי קיים חשש למהומות אלימות, שיתפתחו מצד גורמים ימנים קיצוניים בעקבות משחק חצי גמר המונדיאל בין צרפת למרוקו, המתקיים בקטאר הערב.

לפי מסמך שהגיע לידי תחנת הרדיו, המינהל הכללי לביטחון פנים של המדינה ציין כי קיים חשש כי גורמים ימנים קיצוניים עלולים להגביר את הכאוס ברחובות, וכי ברשתות החברתיות נמצאו חשבונות ניאו-נאצים שקראו ל"עימות אזרחי בין שתי המדינות".

עוד נמסר כי בעיר שטרסבורג עשרות חברים בקבוצה ניאו-נאצית הכריזו כי בכוונתם לצאת למרכז העיר בתום המשחק כדי "לפטרל" ו"להשיב את הסדר על כנו".

אוהדי מרוקו בהכנות אחרונות לקראת משחק חצי הגמר נגד צרפת 14 בדצמבר 2022. רויטרס
אוהדי מרוקו לקראת משחק חצי הגמר נגד צרפת, היום/רויטרס

הקבוצה המרוקאית הפכה לסמל במדינה, בה עולים רבים ממרוקו, ולפי הרשויות בצרפת, אוהדים מ"שכונות פועלים מתמקדים בפעולות של הנבחרת". עוד לפי המסמך שפורסם, טען המינהל הכללי לביטחון פנים כי "אם מרוקו תנצח, המהומות עלולות להתעצם ולהתפשט לאזורים אחרים, בהם קיים ייצוג חזק של אלג'יריה או תוניסיה, במיוחד לשכונות בעייתיות שלא נפגעו במשחק הקודם".

לפי הדיווחים בימים האחרונים, המשטרה באי הצרפתי קורסיקה, קיבלה מספר דיווחים לפיהן צעירים קורסיקאים תקפו אוהדים מרוקאים, שחגגו את ניצחון מרוקו על פורטוגל בסוף שבוע שעבר. עוד דווח כי תריסר צעירים לאומנים באי תקפו כלי רכב מרוקאים תוך שקראו קריאות גזעניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully