וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-לב חשף בשידור מידע רגיש על מדיניות המשטרה; היועמ"ש: "אני מודאג מזה"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 16:55

במהלך הדיון על "חוק בן גביר" בכנסת, שר הבט"פ הקריא ציטוטים מתוך סיכום ישיבה רגישה בעניין ההיערכות ליום י-ם. מהמסמכים עלה מידע אודות הנחיות המשטרה בהפרות סדר בהר הבית, וכן על מדיניות שב"כ. דבריו נקטעו על ידי היועמ"ש למשטרה: "הדיון לא שווה את החשיפה"

בווידאו: בר-לב חשף בשידור מידע רגיש על מדיניות המשטרה; היועמ"ש: "אני מודאג מזה"/מערכת וואלה!

השר לביטחון פנים עמר בר-לב חשף היום (רביעי) מידע רגיש על מדיניות המשטרה ושב"כ בשידור חי באחת מוועדות הכנסת. בר-לב אמר את הדברים בדיון מיוחד שעסק ב"חוק בן גביר" שם פירט אודות נהלי הפתיחה באש, מחסומים ואמצעי לחימה של המשטרה ביום ירושלים ובהר הבית בפרט. במהלך הדיון, נציגי המשטרה ניסו לבלום את השר בטענה כי המידע רגיש ואסור לפרסום.

השר הקריא ציטוטים מתוך סיכום של ישיבה עם גורמי ביטחון שעסקה בהיערכות המשטרה לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים, ישיבה שנערכה ביממה הראשונה של בר-לב בתפקיד. "מנחה השר לא להשתמש ברימוני הלם בהר הבית, אלא בהוראה ישירה של מפקד המחוז", אמר בר-לב בין היתר. ברגעים אלו התפרצו נציגי המשטרה אך בר-לב המשיך ופירט בעניין המלצות המדיניות של שב"כ בעניין מחסומים.

היועץ המשפטי של המשטרה תנ"צ אלעזר כהנא נכנס לדבריו, הרים את קולו ואמר "אני לא חובש שהדיון שווה את חשיפת המידע הזה, אני מודאג מזה". בר-לב השיב לו: "אז תהיה מודאג". בסוף הדברים פנה השר המיועד בן גביר לבר-לב, תקף אותו על המדיניות שחשף ואמר "אמרת דברים שאסור לך לומר, המפכ"ל רצה לקבור את עצמו".

לקראת הדיון בהצעת חוק "בן גביר" להכפפת המשטרה למדיניות השר, מעמר בר לב. 14 בדצמבר 2022. רוני כנפו, מערכת וואלה!
בר לב בדיון, היום/מערכת וואלה!, רוני כנפו

בהמשך בר-לב התייחס להצעת החוק שמטרתה להכיף את המשטרה לשר, ואמר: "האם נכון לעדכן את פקודת המשטרה, בוודאי שיש דברים שצריך לתקן. אתן לכם דוגמא: בדיר אל-אסד היה ירי בחתונה, הגיעו שוטרים שהותקפו והציתו להם את הניידת, תושבים לקחו אותם לבית ושמרו עליהם. פניתי למפכ"ל המשטרה לערוך תחקיר, אבל הוא אמר לי שעל פי פקודת המשטרה ברגע שאזרח ישראלי נפגע, החקירה עוברת למח"ש ואסור למשטרה להתערב. כמו שיש מצח בצהל צריך לעדכן את פקודת המשטרה".

הוא תקף את בן גביר ואמר כי "רק שר חסר ביטחון עצמי מחליט לחוקק חוק שיעגן את הסמכויות שלו, הצעת החוק הזו מעקרת את סמכויות המפכ"ל, להצעת החוק הזו אין לה שום מקום בכנסת ישראל ובמדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully