וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשיעייה היחידה בעולם חזרה בשלום הביתה למאלי

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 14:42

האם בת ה-27, הוטסה במאי 2021 למרוקו, כדי לקבל טיפול של מומחים בלידה. במשך שנה וחצי המשפחה התגוררה בקזבלנקה וקיבלה סיוע רפואי. התינוקות שברו את שיא גינס של המספר הגדול ביותר של ילדים שנולדו בלידה אחת - ושרדו

התשיעייה היחידה בעולם - תשעה תינוקות שנולדו באותו זמן - היחידה בעולם שבה בביטחה לביתה במאלי, לאחר 19 חודשים במרוקו. התינוקות שברו את שיא גינס של המספר הגדול ביותר של ילדים שנולדו בלידה אחת ושרדו.

האם, חלימה סיסה, בת 27, הוטסה במאי 2021 למרוקו, כדי לקבל שם טיפול של מומחים לקראת הלידה. לפני ששבה למאלי, המשפחה התגוררה בקזבלנקה, שם קיבלה סיוע רפואי. עם ההגעה לבירת מאלי, במקו, אתמול בבוקר (שלישי), האב, עבדלבאקר ארבי, הודה לממשלת מאלי על הסיוע הפיננסי שהעניקה למשפחתו. "זה הרבה עבודה, אך אללה, שברך אותנו, יעזור לנו בגידול הילדים ובטיפול בהם", הוא אמר. שר הבריאות דימינטו סנגרה, הוסיף כי הממשלה תמשיך לתמוך במשפחה.

תשיעייה נולדה לאם ממאלי במרוקו. אתר רשמי, צילום מסך
"לכל אחד יש אופי ייחודי". התשיעייה/צילום מסך, אתר רשמי
תשיעייה נולדה לאם ממאלי במרוקו. אתר רשמי, צילום מסך
בריאים ושלמים. התשיעייה/צילום מסך, אתר רשמי

התינוקות - חמש בנות וארבעה בנים - נולדו בלידה קיסרית בשבוע ה-30, על פי רשויות מאלי. הם נולדו במשקל של 500 גרם - קילו, אמר פרופסור יוסף אלווי, מנהל רפואי של המרפאה שבה נולדו, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

בשל הסיכונים שעמם התמודדו התינוקות בשל הלידה המוקדמת, הם בילו את החודשים הראשונים של חייהם בבית החולים. לאחר מכן הם הועברו לדירה שם קיבלו טיפול מסביב לשעון.

ביום ההולדת הראשון שלהם, אמר האב כי לכל תינוק יש אופי ייחודי. "לכל אחד יש אופי ייחודי. חלק שקטים, ואחרים עושים רעש ובוכים הרבה. כמה רוצים שיחזיקו אותם כל הזמן. כולם מאוד שונים, וזה נורמלי לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully