וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המשטרה היוונית פשטה על משרדי חברת ריגול ישראלית באתונה

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 11:44

המשטרה פשטה על משרדי Intellexa, חברת בבעלות ישראלית, וחמש חברות נוספות. פשיטות בוצעו גם בבתי המנכ"לים של החברה. יוון סוערת בחודשים האחרונים לאחר חשיפה של שערורייה פוליטית שקשורה לתוכנת פרדטור של החברה

טל דיליאן. רויטרס
מנכ"ל החברה לשעבר, טל דיליאן/רויטרס

משטרת יוון פשטה על משרדים באתונה של חברת ריגול ישראלית ביום שלישי, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית. המשטרה פשטה על משרדי Intellexa, חברת בבעלות ישראלית, וחמש חברות נוספות באתונה, דיווח אתר Kathimerini. פשיטות בוצעו גם בבתי המנכ"לים של החברה.

יוון סוערת בחודשים האחרונים לאחר חשיפה של שערורייה פוליטית שקשורה לתוכנת פרדטור. עיתונאי חוקר מקומי חשף השנה כי היה ציתות לטלפון שלו באמצעות התוכנה, שלאחר מכן נמצא כי עקבה אחרי מפלגות האופוזיציה ביוון.

חקירה בין יבשתית, שעיתון "הארץ" היה חלק ממנה, חשפה רשת של חברות שקשורות לטל דיליאן, קצין לשעבר והמפקד לשעבר של חטיבת מודיעין סודית, שרכשה מגוון טכנולוגיות ניטור וביססה דריסת רגל של האיחוד האירופי ביוון וקפריסין. עוד נחשף כי מטוס סילון שקשור לדיליאן שינע טכנולוגיות ריגול מתקדמות מהאיחוד למליציה סודנית.

cשבוע שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי יוון העניקה ל- Intellexaרישיונות ליצוא תוכנת פרדטור שלה למדגסקר. ביום ראשון חשף עיתון יווני בשם Documento תיקייה שחושפת כי עשרות שרים מכהנים, קציני צבא, אנשי עסקים ומדיה היו תחת ניטור התוכנה.

Intellexa נמצאת בבעלות של מפקד חטיבת המודיעין הסודית, חטיבה 81. בשונה מ-NSO, החברה אינה מפוקחת על ידי הרשויות הישראליות.

התביעה הראשונה נגד Intellexa הוגשה ביוון באוקטובר והיא דורשת חיקרה פלילית לגבי החברה. העיתונאי תאנאסיס קוקאקיס הגיש את התביעה עם התביעה באתונה. היא מאשימה את החברה וצוותה בשורה של עברות פליליות, כולל הפרת חוקי פרטיות ותקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully