וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורשת פיצוי של מיליוני שקלים: מגבת הושארה בבטנה של יולדת קרוב לחצי שנה

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 4:39

הצעירה התלוננה במשך תקופה על כאבים חזקים בבטנה, והופנתה לבדיקת CT. רק בפנייתה לבית החולים האנגלי בנצרת - היא הובהלה לחדר ניתוח. כעת, היא תובעת מבית החולים האיטלקי פיצויים בגובה שני מיליון שקלים. "אירועים מסוג זה מוגדרים כ'בל יקרו'. הרשלנות ברורה"

לאחר ניתוח קיסרי, מגבת נשארה בבטן של יולדת ,  14 בדצמבר 2022. תיק התביעה, אתר רשמי
מגבת הושארה בבטנה של יולדת מהצפון/אתר רשמי, תיק התביעה

בת 25 מהצפון ילדה את שתי בנותיה בניתוח קיסרי בבית החולים האיטקלי בנצרת בקיץ האחרון. ארבעה חודשים לאחר מכן, לאורכם סבלה ודיווחה על כאבים קשים, חום והפרשות מהפצע הניתוחי - היא נשלחה לבדיקת CT בבית החולים האנגלי בעיר. רק לאחר בדיקת CT בבית החולים האנגלי התגלה בבטנה עצם זר - והיא הובהלה שם לחדר ניתוח, והוצאה מבטנה מגבת באורך כחצי מטר. בבית החולים האיטלקי בחרו שלא להגיב לטענות.

ס' בת ה-25, תושבת הצפון, הגיעה בתחילת חודש אוגוסט האחרון לבית חולים האיטלקי בנצרת כשהיא בהיריון לתאומות ובמטרה לעבור ניתוח קיסרי. הניתוח עבר בהצלחה, אולם בסיומו החלה הצעירה לפתח כאבים חזקים. למרות זאת, היא שוחררה לביתה כעבור ארבעה ימים, כשבסיכום האשפוז שלה נרשם: "מצב כללי טוב, ללא תלונות".

עוד בערב שחרורה, חזרה הצעירה לבית החולים. על אף תלונתה ומדדיה הבלתי תקינים, היא שוחררה בשנית לביתה ללא טיפול נוסף - כשהיא סובלת מחום גבוה וכאבי בטן חזקים. ברישום פנייתה נכתב "פנתה עקב כאבים בשדיים, ללא תלונות נוספות".

הופנתה לבדיקה רק בפנייתה הרביעית לבית החולים

חודשיים לאחר מכן הגיעה ס' פעם נוספת לבית החולים בתלונה על כאבי בטן חמורים ועל הפרשה מהפצע הניתוחי. הפעם, היא נשלחה לבדיקת אולטרסאונד - אולם בסיומו הטיפול היחיד שניתן לה היה ניקוז לפצע הניתוחי, וללא בדיקה הוליסטית למקור הכאב הנשנה.

כעבור חודשיים נוספים, ובתום ארבעה חודשים ממועד לידתה - פנתה הצעירה לבית החולים האנגלי. זו הפעם הרביעית בה פנתה ס' לבית חולים בתלונה על כאבים חזקים בבטנה, הפעם, בביה"ח האנגלי היא הופנתה לבדיקת CT. מיד עם תום הבדיקה, היא הובהלה לחדר ניתוח לאחר שעצם זר וגדול הצמוד לגבול הקדמי של הרחם התגלה בבטנה. שם, הוצאה מבטנה מגבת באורך של כחצי מטר, לאחר ארבעה חודשים שבהם הייתה בבטנה.

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
"אירוע בל יקרה"/ShutterStock

מחקירה ראשונית של המקרה עולה כי אף איש צוות בבית החולים האיטלקי לא הבחין כי המגבת חסרה, וכן כי גם בטופס הספירה אותו ממלא אח בתום כל ניתוח לא הייתה כל עדות להיעלמות פריט משמעותי. לכך, מצטרפת הגדרת חוזר מנכ"ל משרד הבריאות משנת 2011 - שהגדירה השארה בשגגה של גוף זר בגוף המנותח במהלך ניתוח כ"אירוע בל יקרה". אלו תומכים בטענת הצעירה שמעוניינת לתבוע את בית החולים - ומצטרפים להצגת המקרה כרשלנות רפואית ברורה.

התביעה, אותה תגיש ס' בעזרתו של עורך הדין איאד מטנאס המומחה לנזיקין - תדרוש מבית החולים האיטקלי פיצויים בגובה כשני מיליון שקלים. זו, תכלול סעיפים שונים בגין הקושי התפקודי הממשי לאורך החודשים הרבים בהם סבלה ס' מכאבי בטן, בהם חוסר היכולות לטפל בשני ילדיה הגדולים ובילדותיה הפעוטות. כמו כן, תתייחס להפסדי השכר שנגרמו לה לאחר שהפסידה ימי עבודה - וכן לעוגמת הנפש והמצוקה הנפשית שהתלוו למצבה הרפואי. עוד ציין מטאנס כי גם כיום סובלת ס' מחרדות שמא בגופה נותרו שרידים מהגוף הזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully