וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: 7 בני אדם נעצרו בחשד ששיתפו פעולה עם המוסד

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 11:15

מבצע משותף של משטרת איסטנבול וארגון המודיעין הלאומי (MIT ) שמטרתו חשודים בריגול אחרי פלסטינים בטורקיה, הוביל למעצרם של 44 אנשים. שבעה מהעצורים מואשמים בכך שהדליפו מידע לגבי פלסטינים שחיים בטורקיה למוסד

מבצע משותף של משטרת איסטנבול וארגון המודיעין הלאומי (MIT ) שמטרתו חשודים בריגול אחרי פלסטינים בטורקיה, הוביל למעצרם של 44 אנשים, כך דיווח היום (רביעי) אתר dailysabah. שבעה מהעצורים מואשמים בכך שהדליפו מידע לגבי פלסטינים שחיים בטורקיה למוסד.

כיכר טקסים, איסטנבול, טרוקיה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
כיכר טקסים, איסטנבול/אתר רשמי, מתוך טוויטר

הרשויות הטורקיה חקרו "חברות ייעוץ" באיסטנבול שהציעו שירותי חקירות פרטיות ללקוחות באמצעות הקשרים שלהם עם המוסד. המוסד שילם לחשודים לרגל אחרי פלסטינים וארגונים לא ממשלתיים בטורקיה, על פי החוקרים.

המבצע יצא לפועל מוקדם יותר השבוע. על פי הצהרות העצורים, העבודה שלהם סייעה למוסד להשיק קמפיינים של דיבה ואיומים נגד פלסטינים.

מבצע אחר יצא לדרך שמטרתו ללכוד 13 חשודים אחרים. בקרב העצורים כלולים I.Y - שייסד את איגוד החוקרים הפרטיים ב-2007, ומרצה באוניברסיטה.

באוקטובר, טורקיה עצרה רשת ריגול של 15 אנשים שפעלו עבור המוסד - על פי דיווח בעיתון "סבאח" המזוהה עם משטר הנשיא ארדואן. לפי הדיווח, הקבוצה נעצרה בפשיטה לפני כשבועיים. לפי הדיווח, היא אספה מידע על סטודנטים טורקים וזרים תמורת כסף ועל הפלסטינים החיים במדינה.

לפי הדיווח, הקבוצה פעלה בחמישה תאים נפרדים, עם שלושה חברים כל אחד. הם נעצרו בפעולה של היחידה למאבק בטרור בארבעה פרובינציות שונות בטורקיה. בישראל טרם הגיבו.

היחסים בין טורקיה לבין ישראל לא שוקמו מאז משט המרמרה לפני יותר מעשור, למרות התבטאויות של גורמים בשתי המדינות בעד נורמליזציה ביחסים. נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, קושר זאת למדיניות של ישראל כלפי הפלסטינים, שאותה האשים לא אחת בביצוע "רצח עם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully