וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תציל את המפעל? התעשייה האווירית מתעניינת ברכישת מפעל "להבים"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 9:27

לצד התעשייה האווירית מתכוונות להגיש הצעת רכש לחברת האם האמריקנית ארבע חברות נוספות - קרן פורטיסימו, קבוצת משקיעים בסין, קרן פימי ואיש עסקים מתחום הנדל"ן. השארת 960 עובדי המפעל תאפשר את המשך חוזה הרכישה בידי משרד הביטחון בשווי של 800 מיליון דולר

בווידאו: תיעוד הניסוי המוצלח במערכת ההגנה האווירית "ברק"/צילום: התעשייה האווירית

התעשיה האווירית בוחנת התכנות לרכישת מפעל הטכנולוגיה להבים בנהריה, ש-960 מעובדיו עומדים בפני פיטורים. המהלך מקודם על ידי יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, שהיה מזכ"ל ההסתדרות. החברה הממשלתית, שמפתחת ומייצרת בין היתר מוצרים תעופה וחלקי מטוסים ליצרנים אחרים ונחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחום המטוסים והחלל - מתכוונת להגיש הצעת רכש לחברת האם האמריקנית של המפעל "פראט אנד וויטני".

רכישת המפעל על ידי חברה בבעלות המדינה מתבקשת. זאת, לאור החוזים ארוכי הטווח שיש למשרד הבטחון עם "פראט אנד וויטני" לרכישת מוצרים אחרים של החברה בסכום הנאמד בכ-800 מיליון דולר שעלולים לעמוד בסכנת ביטול, אם החברה האמריקנית תתעקש לסגור את מפעל להבי הקומפרסור בנהריה.

מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL/הארץ, גיל אליהו

לצד התעשייה האווירית ישנם עוד ארבעה רוכשים פוטנציאליים לחברה. קרן פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, שנחשבת לאחת מקרנות ההשקעה הפרטיות הבולטות בישראל ומנהלת נכסים בשווי של 2.6 מיליארד דולר. היא משקיעה בעיקר בחברות טכנולוגיה ותעשייה בארץ ובחו"ל, ולכן רכישת "טכנולוגיית להבים" משתלבת בליבת העיסוק שלה. קבוצת משקיעים נוספת מסין, המיוצגת על ידי שר התעשייה לשעבר, שלום שמחון, גם מתעניינת ברכישת המפעל, אך ספק אם למדינת ישראל יהיה אינטרס למכור את הידע הצבאי לגורם סיני, ועמוס גרינבאום איש עסקים בתחום הנדל"ן.

למי שיש ניסיון עבר בעסקים עם "פראט אנד וויטני", ורכשה שני מפעלים שהיו בבעלותה בעבר, היא קרן פימי, קרן ההשקעות הגדולה בישראל. היא נוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, מנהלת שבעה מיליארד דולר והשקיעה בכמאה חברות עד כה.

פימי היא זו שהבריאה את "מנועי בית שמש", שהייתה בבעלות חברת בת של "פראט אנד ויטני", לסף קריסה, הבריאה אותה - ובשנת 2018 רכשה ממנה את "חישולי כרמל" הכושלת ומזגה אותה עם "מנועי בית שמש". הפעילות של טכנולוגיית להבים משלימה את פעילותה של קרן פימי בתחום מנועי המטוסים, ולכן לילך טופולינסקי, השותפה בקרן, מנהלת מגעים נמרצים כדי לקדם את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully