וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן יגבש אסטרטגיה לאומית בנוגע לאנטישמיות

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 15:12

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר אמרה בהצהרה כי "האסטרטגיה תחזק את ההבנה של תופעת האנטישמיות ואת האיום שהיא מציבה לקהילה היהודית ולכל האמריקנים"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הקים קבוצה בין ממשלתית חדשה שתפקידה לגבש אסטרטגיה לאומית למלחמה באנטישמיות, כך הודיע אתמול (שני) הבית הלבן.

הקבוצה, שתובל על ידי ועדות מדיניות הפנים והביטחון הלאומי של הבית הלבן, תתייעץ עם מנהיגי קהילות, גורמים ממשלתיים, מחוקקים ופעילים בעודה מגבשת את האסטרטגיה הלאומית להתמודדות עם אנטישמיות והכחשת השואה, דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ביידן התחייב לרפא את "נשמת האומה" לאחר שהיה עד למצעד של ארגוני שטנה בשרלוטסוויל בווירג'יניה, ב-2017 שבמהלכו נשאו הצועדים לפידים וצלבי קרס. המצעד היה אחת הסיבות שהובילו את דאז הסנאטור ביידן להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2020.

בווידאו: הפגנה אנטישימית בעיר קאליש שבמרכז פולין/מערכת וואלה!
הראפר קניה ווסט. רויטרס
יוצא על יהודים. קניה ווסט/רויטרס

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר אמרה בהצהרה כי "האסטרטגיה תחזק את ההבנה של תופעת האנטישמיות ואת האיום שהיא מציבה לקהילה היהודית ולכל האמריקנים, תתייחס להטרדות והתעללות ברשתות ומחוץ להן, תנסה למנוע מתקפות ותקריות אנטישמיות ותעודד מאמץ חברתי להילחם באנטישמיות ולבנות אומה כוללנית יותר".

לפני שבוע, בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס, דאג אמנהוף, אירח מנהיגים יהודים כדי לדון בעלייה באנטישמיות בארצות הברית ובעולם.

הקבוצה החדשה מוקמת גם על רקע שלל פעולות פוגעניות של הראפר קניה ווסט, ובהן אמירות שבהן טען כי התעשייה ההוליוודית "נשלטת על ידי היהודים". ווסט גם פירסם בחשבונות האינסטגרם והטוויטר שלו תכנים אנטישמיים, ורמז שהוא מתכוון להרוג יהודים: "אני קצת מנומנם הערב, אבל כשאתעורר אכנס ל-DEFCON נגד יהודים", כשהוא משתמש במונח צבאי שמתייחס לרמת הכוננות של צבא ארצות הברית. בהמשך, כתב ווסט שהוא לא יכול להיות אנטישמי כי הוא שחור, ו"כל השחורים הם יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully