וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד הודיעה לשותפות הקואליציוניות: חוק השבות לא ישונה

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 14:14

המפלגה הבהירה כי לא תקבל את הדרישה לבטל את סעיף הנכד, ש-72% מהעולים מכוחו אינם יהודים. במקום זאת, הציעה להקים ועדה שתפקידה יהיה למנוע את התופעה של עולים לישראל שעושים שימוש לרעה בניצול הזכויות המוענקות להם

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

מפלגת הליכוד הודיעה היום (שלישי) לשותפות הקואליציוניות כי סעיף הנכד בחוק השבות לא יבוטל. במקום זאת, היא מציעה להקים ועדה שתפקידה יהיה למנוע את התופעה של עולים לישראל שעושים שימוש לרעה בניצול הזכויות המוענקות לעולים לישראל.

לפני כשבוע, אמר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי הוא מתכוון לעמוד על הדרישה של הציונות הדתית ושל המפלגות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות במסגרת הסיכומים לקראת הקמת הממשלה הבאה. זאת, לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר יום קודם לכן בריאיון ל-NBC כי הוא מעריך ששינוי הסעיף לא יעבור בקואליציה הבאה בראשותו.

"נעמוד על זה, זה אחד האיומים הכי גדולים על הדמוגרפיה הישראלית, על זהות היהודית של המדינה וההתבוללות", אמר סמוטריץ' בריאיון לרדיו החרדי קול ברמה. "זאת פצצת זמן חברתית ויהודית שחייבים לטפל בה. אנחנו מתעקשים על זה ונמשיך להתעקש על זה. אני מציע שפחות נדבר ויותר נעשה".

סעיף הנכד הוא סעיף 4א שנוסף לחוק השבות בשנת 1970. סעיף זה מעניק את הזכויות לבן או בת זוג, בן, ולנכד של יהודי, ללא קשר לשאלה אם היהודי עדיין בחיים ואם הוא עולה יחד עם קרוביו לישראל. הנתונים שפורסמו על ידי הכנסת לאחרונה מלמדים כי בשנת 2020 כ-72% מהעולים מכוח הסעיף הזה אינם יהודים.

בריאיון שקיים ב-NBC אמר נתניהו שלא יחול שינוי בסעיף, אך לאחר מכן פירט: "יהיה דיון ארוך ומעמיק, אבל אני בספק אם יהיה שינוי. זה יצריך דיון מעמיק - אתה לא עושה את זה מהרגע להרגע. אתה יודע, תמיד חיפשתי 'יצירתיות' בנושאים הללו, וגם לסייע בנושאי גיור, ותמיד ניסיתי לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה".

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully