וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסיונר בילה 20 יום במעצר בגלל טעות של האף.בי.איי

26.2.2003 / 18:02

האזרח הבריטי בן ה-72 נעצר באיומי נשק במהלך חופשה בדרום אפריקה; זוהה בטעות כמבוקש בחשד למעורבות בהונאת מיליונים; העבריין גנב כנראה את זהותו; שוקל לתבוע פיצויים מארה"ב

פנסיונר בריטי בילה שלושה שבועות בתא מעצר, בגלל שזוהה בטעות כאחד המבוקשים ביותר על ידי האף.בי.איי. דרק בונד, שנעצר באיומי אקדח במהלך חופשתו בדרום אפריקה, שוקל לתבוע פיצויים מהממשל האמריקאי.

בונד, בן ה-72, נעצר בשדה התעופה של קייפטאון לאחר ששמו הופיע במחשבי ההגירה כמבוקש. הרשויות בארה"ב האמינו כי בונד הוא למעשה, דרק סייקס, המבוקש בחשד למעורבות בהונאת ענק בתחום הטלמרקטינג, בה נגנבו במירמה 4.8 מיליון דולר. מסתבר שפרטי הדרכון של בונד תאמו את פרטיו של העבריין.

הפנסיונר סיפר כי בפעם הראשונה שנגבתה ממנו עדות היתה רק אחרי עשרה ימים בתא המעצר – "רק אז הם שאלו אותי מי אני". בונד סיפר כי הוא נפל כנראה קורבן לגניבת זהותו על ידי העבריין המבוקש. ג'ון לואיס, תובע בטקסס, גילה כי המבוקש האמיתי נעצר אתמול בלאס וגאס. "תפסנו את האדם הלא נכון. אנחנו חייבים למר בונד התנצלות", אמר.

עורך דינו של הפנסיונר אמר בסיכום הפרשה כי "זה פשוט לא יאמן. הקומדיה של טעויות והמוזרות של כל הפרשה פשוט לא תאמן". שכנו של בונד הגדיר את הפרשה "אבסורד". בונד שהחמיץ חופשת טעימת יין אמר עם שחרורו: "אני רק רוצה לחזור הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully