וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים סיכמו עם הליכוד סופית: תקציב הישיבות יעלה ביותר מ-50%

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 7:42

יהדות התורה וש"ס הגיעו לסיכום סופי עם הליכוד, לפיו כל אברך יקבל 1,175 שקלים בחודש ובחור ישיבה יקבל 653 שקלים. בניגוד לעבר, הכסף ייכנס במלואו לבסיס התקציב. עוד נקבע כי תקציבי החינוך במוסדות חרדיים שאינם מלמדים ליב"ה באופן מלא יעלה בהדרגה

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"/ערוץ הכנסת

יהדות התורה וש"ס סיכמו עם הליכוד באופן סופי על העלאת תקציב הישיבות כך שכל אברך יקבל 1,175 שקלים בחודש ובחור ישיבה יקבל 653 שקלים, סך תוספת של 800 מיליון שקלים בשנה ועלייה של יותר מ-50% מבעבר - כך נודע הבוקר (שלישי) לוואלה. בין הצדדים סוכם כי התקציב ייכנס במלואו לבסיס התקציב, זאת בניגוד לעבר שחלקו היה בכספים קואליציוניים ויגדל בהתאם למדד.

בנוסף, הושג סיכום סופי עם יהדות התורה על העלאת תקציבי החינוך במוסדות חרדיים שאינם מלמדים ליב"ה באופן מלא. מדובר במוסדות שתוקצבו בעבר ב-75% וב-55% בהתאם להיקף לימודי ליב"ה שלימדו אך התקציב שלהם נשחק עם השנים וירד משמעותית. בסיכום עם הליכוד נקבע כי התקציב יוחזר אך ייעשה בהדרגה כך שבתקציב הראשון שיובא לאישור הממשלה והכנסת יאושר רובו ובשנה-שנתיים לאחר מכן יאושר השאר.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי במליאת הכנסת. 28 ביוני 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הגיעו לסיכום. נתניהו ודרעי/דוברות הכנסת, דני שם טוב

אמש נטען בחדשות 12 כי הליכוד ויהדות התורה סיכמו על כמה דרישות במו"מ הקואליציוני, בהן הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המפורדים, אך בליכוד טענו כי מדובר ברשימת דרישות בלבד ולא סיכום בין המפלגות.

היום תקדם הקואליציה ארבעה חוקים לאישור בקריאה טרומית. הצעת החוק הראשונה היא של ח"כ משה ארבל מש"ס שתכשיר את המינוי של דרעי לשר ותקבע כי רק מי שהורשע ונדון למאסר בפועל לא יוכל להתמנות לתפקיד שר אך לא במקרה של מאסר על תנאי כמו במקרה של יו"ר ש"ס. ההצעה השנייה היא התיקון לפקודת המשטרה שתעניק ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר את הסמכויות על המפכ"ל ומשטרת ישראל, זאת במסגרת תפקידו בממשלה כשר לביטחון לאומי.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' צפוי לכהן כשר במשרד הביטחון - בנוסף לתפקידו באוצר

לכתבה המלאה
שר השיכון המיועד גולדקנופף: משבר דיור? בינתיים אני רואה שבונים בכל מקום. אסקף, אתר רשמי
עלייה של 50% בתקציב הישיבות. יו"ר יהדות התורה גולדקנופף/אתר רשמי, אסקף

ההצעה השלישית היא הצעה שיקדמו בליכוד של חברי הכנסת יואב קיש וחנוך מילבצקי לפיה תבוטל אפשרות של ארבעת חברי כנסת מסיעה קיימת להתפצל לסיעה חדשה. מדובר בהצעה שיו"ר הליכוד נתניהו ביקש לקדם עוד בטרם השבעת הממשלה כדי לנטרל את הח"כים הסוררים במפלגתו או אתה אלה שיתאכזבו מחלוקת התיקים בתוך המפלגה לקראת הקמת הממשלה הבאה והצעת החוק הרביעית היא ההצעה שתאפשר למנות שר נוסף במשרד הביטחון שיהיה אחראי על תחומים מסוימים, זאת במסגרת ההסכם עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ לפיו יקבל את האחראיות על המנהל האזרחי ועל מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully