וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' צפוי לכהן כשר במשרד הביטחון - בנוסף לתפקידו באוצר

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 22:20

יו"ר הציונות הדתית נמנע מפרסום רשמי של ההחלטה בשל הביקורת שספג על הסמכויות שקיבל ביהודה ושומרון וכן על המינויים של ראש המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. מחר תקדם הקואליציה את החוק שיאפשר את המינוי של השר במשרד הביטחון כולל קבלת הסמכויות

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ צפוי לכהן בעצמו בתפקיד השר במשרד הביטחון - בנוסף לכהונתו במשרד האוצר. סמוטריץ' נמנע מפרסום רשמי של ההחלטה בשל הביקורת שספג על הסמכויות שקיבל בהתיישבות ביהודה ושומרון וכן המעורבות על המינויים של ראש המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בהודעת המפלגה שפורסמה בשבוע שעבר נכתב רק כי אורית סטרוק תכהן כשרה המשימות הלאומיות וח"כ אופיר סופר יכהן כשר העליה והקליטה. במפלגה טענו אז כי לא התקבלה החלטה על כהונת השר במשרד הביטחון. מחר תקדם הקואליציה את החוק שיאפשר את המינוי של השר במשרד הביטחון כולל קבלת הסמכויות, בהתאם לסיכום עם הציונות הדתית.

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יכהן כשר במשרד הביטחון. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לאחר המינוי של יריב לוין ליו"ר הכנסת, הקואליציה תקדם מחר ארבעה חוקים לאישור בקריאה טרומית. הצעת החוק הראשונה היא של ח"כ משה ארבל מש"ס שתכשיר את המינוי של דרעי לשר ותקבע כי רק מי שהורשע ונדון למאסר בפועל לא יוכל להתמנות לתפקיד שר אך לא במקרה של מאסר על תנאי כמו במקרה של יו"ר ש"ס. ההצעה השניה היא התיקון לפקודת המשטרה שתעניק ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר את הסמכויות על המפכ"ל ומשטרת ישראל, זאת במסגרת תפקידו בממשלה כשר לביטחון לאומי.

ההצעה השלישית היא הצעה שיקדמו בליכוד של חברי הכנסת יואב קיש וחנוך מילבצקי לפיה תבוטל אפשרות של ארבעת חברי כנסת מסיעה קיימת להתפצל לסיעה חדשה. מדובר בהצעה שיו"ר הליכוד נתניהו ביקש לקדם עוד בטרם השבעת הממשלה כדי לנטרל את הח"כים הסוררים במפלגתו או אתה אלה שיתאכזבו מחלוקת התיקים בתוך המפלגה לקראת הקמת הממשלה הבאה והצעת החוק הרביעית היא ההצעה שתאפשר למנות שר נוסף במשרד הביטחון שיהיה אחראי על תחומים מסוימים, זאת במסגרת ההסכם עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ לפיו יקבל את האחראיות על המנהל האזרחי ועל מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

תוכנית הקואליציה היא לאשר את ההצעות מחר בקריאה טרומית, ולנסות לקדמן לאישור בקריאה ראשונה כבר ביום רביעי הקרוב. מדובר בהליך בזק מהיר שנעשה תחת הדד ליין להרכבת הממשלה בעוד תשעה ימים. בשבוע הבא, ימי חג החנוכה, הכנסת תפעל במתכונת מצומצמת עד לשעה 16:00, ובמפלגות החרדיות הודיעו לליכוד כי לא יסכימו לחרוג מהנוהג הקבוע ובכדי לא ליצור תקדים לעתיד. לכן, לוח הזמנים קצר, וייתכן כי לבסוף הקואליציה לא תצליח להשלים את החקיקה במלואה עוד קודם השבעת הממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully