וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשיחות השיווקיות: כך תוכלו למנוע מגופים מסחריים להציק לכם

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 11:24

החל מהיום צרכנים שלא מעוניינים לקבל הצעות שיווקיות בטלפון יוכלו להכניס את המספר שלהם למאגר "אל תתקשר אליי". המאגר מופעל ע"י הרשות להגנת הצרכן, ופנייה לאחד הרשומים בו תהווה עבירה שיש לשלם עליה קנס

בווידאו: השרה מירב כהן בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

צרכנים שלא מעוניינים שגופים מסחריים יתקשרו אליהם ויציעו להם הצעות שיווקיות יוכלו החל מהיום (שני) להכניס את פרטיהם ללא עלות למאגר "אל תתקשר אליי", ועל החברות יהיה אסור לפנות אליהם. למעשה, עצם הפנייה לצרכן שבחר להירשם למאגר תהיה בגדר עבירה שיש בצידה קנס. את הקמת המאגר הממשלתי קידמו השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

רישום למאגר "אל תתקשר אליי"

המאגר מופעל על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה באמצעות פורטל מקוון ייעודי, שבו יוכל כל אזרח לרשום את מספר הטלפון שלו ולהיכנס למאגר. במקרה שחברה פונה למי שבחר להירשם למאגר "אל תתקשר אליי", הצרכן יכול להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן, ועל החברה יוטלו קנסות כספיים כבדים.

החוק מאפשר לממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן להטיל עיצום כספי בגובה של 45 אלף שקל לתאגיד ו-25 אלף שקל לעוסק פרטי על עוסק שפנה לצרכן, על אף שמספרו הופיע במאגר. הקמת המאגר הינה חלק ממגמה עולמית. ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סינגפור, הודו ומדינות נוספות הובילו מהלך דומה.

טלמרקטינג. ShutterStock
הסוף להצקות. טלמרקטינג/ShutterStock
אורנה ברביבאי בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"הקמת המאגר מעביר את הכוח לצרכנים". ברביבאי/ראובן קסטרו
מירב כהן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"המטרה היא להגן על צרכנים מוחלשים". כהן/ראובן קסטרו

כך למשל, כבר בשנת 2003 חוקק בארצות הברית החוק "Do not call", שביקש לצמצם את מספר שיחות הטלמרקטינג שמקבלים התושבים, וכל זאת באמצעות רישום למאגר ממשלתי שיבטיח את הסרת מספרי הטלפון של הנרשמים למאגר, ממאגרי המידע של המפרסמים. צעד זה הוכח כאפקטיבי ולפי סקר שנערך במדינה בשנת 2009, מספר שיחות הטלמרקטינג הממוצע שהתקבלו בחודש פחת מ-30 לשש בלבד.

שרת הכלכלה והתעשייה היוצאת, אורנה ברביבאי, בירכה על המהלך. "הקמת המאגר מעביר את הכוח לידי הצרכנים, כך שיוכלו לבחור אם לקבל שיחות שיווקיות או לא. מדובר בכלי אפקטיבי שנועד להגן בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת החשופה לפגיעה יותר מאחרים", מסרה. "פעלנו בשיתוף פעולה של הרשות להגנת הצרכן, המשרד לשוויון חברתי בהובלת עמיתתי השרה מירב כהן ומשרד הכלכלה והתעשייה. אין לי ספק כי שיתוף הפעולה יצמצם משמעותית את הפגיעה בצרכנים. אני מזמינה כל אזרח החפץ בכך להרשם למאגר".

השרה היוצאת לשוויון חברתי, מירב כהן הוסיפה: "המטרה של המאגר היא בראש ובראשונה להגן על צרכנים מוחלשים שחברות טלמרקטינג רואות בהם טרף קל. הקמת המאגר באה בהתאם למגמה העולמית ועל רקע אלפי מקרים קשים שטיפלנו, בהם צרכנים מבוגרים, עולים חדשים, אנשים עם מוגבלויות שנוצלו בצורה מחפירה. אני מאמינה שלצרכנים צריכה להיות שמורה הזכות לבחור - אם הם מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות או לא. מדובר בשירות חשוב לצרכנים מוחלשים אבל גם לכלל הציבור שלא פעם מוטרד על ידי שיחות שיווקיות שאינו מעוניין לקבלן. מדובר במודל שיושם כבר בעולם בהצלחה והגיע הזמן שגם הצרכנים הישראלים יזכו להגנה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully