וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג אוויר סוער הוביל לביטול טיסות בהיתרו, גטוויק ולוטון; שיבושים בתחתית בלונדון

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 14:00

מזג אוויר סוער, שלג כבד, רוחות וערפל קפוא גורמים לשיבושים בתחבורה ברחבי אנגליה. בסקוטלנד צפויות הטמפרטורות לרדת למינוס 15. גם בארצות הברית פוקד סערה חורפית את החוף המערבי והמערב התיכון לקראת חג המולד

שלג בלונדון/רויטרס

שלג וקרח גרמו לשיבושים בריטניה בזמן שמזג האוויר הקיצוני צפוי להימשך גם השבוע, ושלג צפוי לרדת באזור מזרח ודרום מזרח אנגליה, כמו גם בסקוטלנד. גם בארצות הברית סערה חורפית משבשת את תנועת הנוסעים בחוף המערבי ובמערב התיכון של המדינה. ההתמודדות עם הקור העז קשה במיוחד החורף על רקע משבר הגז שהתחיל בשל המלחמה באוקראינה.

לפחות 30 טיסות מנמל התעופה היתרו בוטלו אתמול (ראשון) לאחר שערפל קפוא כיסה את לונדון. התראה צהובה לשלג וקרח פורסמה על ידי המשרד המטאורולוגי לסקוטלנד, לונדון ודרום מערב אנגליה. אלי וילסון, מטאורולוגית במשרד, אמרה כי "נראה כי יהיה קר למדי עד שבוע הבא, עם קרה בלילה וטמפרטורות נמוכות ביום".

היום (שני) הושעו כל הטיסות בשדה התעופה סטנסטד שנאלץ לסגור את מסלוליו בשל מזג האוויר הסוער. נמלי התעופה היתרו וגטוויק ביטלו ודחו טיסות לאחר ששלג, קרח וערפל קפוא כיסה את האזור.

מסטנסטד נמסר אמש כי "עיכובים בטיסות נרשמו מוקדם יותר בשל קרח על המטוסים. בטיחות הנוסעים היא בעדיפות ראשונה", אמר דובר שדה התעופה.

תנועת הרכבות שובשה גם כן, חלקן התעכבו, ונהגים הוזהרו לנהוג ביתר זהירות לאחר כמה תאונות דרכים. "ההמלצה לטסים היא היא לבדוק עם חברת התעופה מה מצב הטיסות".

מבריטיש איירווייז, חברת התעופה הגדולה בהיתרו, נמסרה התנצלות ללקוחות, פיצוי או רישום לטיסה אחרת לכל מי שהטיסה שלו בוטלה. החבר הגם מספקת שהות במלון ואוכל. מהשדה נמסר כי טיסות להיתרו וממנו יוגבלו.

שדה התעופה גטוויק בלונדון גם כן רשם שיבושים. השדה נסגר באופן זמני אתמול בערב, כמה טיסות עוכבו או בוטלו, ו-28 טיסות אחרות הופנו לנמלי תעופה אחרים. "נעשה כל מאמץ להוציא את הטיסות מגטוויק הלילה", אמר דובר השדה . "מזג אוויר קפוא צפוי להימשך וצפוי לגרום לשיבושים נוספים. מומלץ שהנוסעים יבדקו את הטיסות שלהם עם חברות התעופה - כמו גם לבדוק את מצב תנאי השטח המקומיים - לפני שהם יוצאים לנמל התעופה".

דובר של שדה התעופה לוטון בלונדון הזהיר מפני שיבושים לטיסות וייעץ לנוסעים להגיע מבעוד זמן לנמל התעופה. בשבת שדה התעופה במנצ'סטר נסגר באופן זמני בשל "שלג כבד" ועשרות טיסות שובשו.

הטמפרטורות צפויות לרדת למינוס 15 בסקוטלנד, אך הלשכה המטאורולוגית של בריטניה ביטלה את ההתראה למזג אוויר קיצוני בצפון אירלנד.

בתי ספר ברחבי בריטניה נסגרו היום, וההמלצה היא לא להסתובב בחוץ, אלא אם כן מדובר בשירותים חיוניים. גם תנועת הרכבות שובשה. קו הרכבת שיוצא מתחנת ווטרלו בלונדון הזהיר מפני עיכובים בשל שלג וקרח. חברת נשיונל רייל מסרה כי שלג וקרח גרמו לשיבושים קשים באזור דרום מזרח אמש, שצפויים להימשך גם היום. הרכבת התחתית בלונדון גם דיווחה על עיכובים בקו ויקטוריה בשל שלג כבד.

שלג באירלנד. רויטרס, אתר רשמי
כבשים אוכלות בשלג באירלנד/אתר רשמי, רויטרס
שלג במנצ'סטר, אנגליה. רויטרס, אתר רשמי
מטוסים מקורקעים בשל מזג האוויר הקיצוני, מנצ'סטר/אתר רשמי, רויטרס

הטמפרטורות צפויות לרדת למינוס 15 בסקוטלנד, אך הלשכה המטאורולוגית של בריטניה ביטלה את ההתראה למזג אוויר קיצוני בצפון אירלנד.

בתי ספר ברחבי בריטניה נסגרו היום, וההמלצה היא לא להסתובב בחוץ, אלא אם כן מדובר בשירותים חיוניים. גם תנועת הרכבות שובשה. קו הרכבת שיוצא מתחנת ווטרלו בלונדון הזהיר מפני עיכובים בשל שלג וקרח. חברת נשיונל רייל מסרה כי שלג וקרח גרמו לשיבושים קשים באזור דרום מזרח אמש, שצפויים להימשך גם היום. הרכבת התחתית בלונדון גם דיווחה על עיכובים בקו ויקטוריה בשל שלג כבד.

משבר הגז באירופה

גל הקור הראשון באירופה מהווה כעת מבחן לנחישות המדינות להמשיך להגביל את השימוש בגז, על רקה המלחמה באוקראינה והשימוש שעושה ברוסיה בגז שהיא מייצאת כנשק. מדינות באירופה חתכו את צריכת הגז הטבעי ב-24% בנובמבר לעומת הממוצע בנובמבר ב-2019-2021, על פי נתונים של ENTSOG, פדרציית מפעילות רשתות החשמל ב-14 מדינות ורגולטור בגרמניה.

טמפרטורות גבוהות מהרגיל בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר הפתיעו את האירופים וסייע למדינות להגדיל את מאגרי הגז. עם זאת, מאז אמצע נובמבר, צריכת הגז זינקה בשל גל הקור שהתפשט ביבשת.

שלג בהרי האלפים, גרמניה. רויטרס, אתר רשמי
סקי בהרי האלפים/אתר רשמי, רויטרס
מזג אוויר קיצוני בבריטניה. רויטרס
שלכ כבד באנגליה/רויטרס

מעבר לאוקיינוס, מזג אוויר סוער פוקד גם את ארצות הברית לקראת חג המולד. סערה עוצמתית משתוללת בקליפורניה ובחלקים של החוף המערבי עם גשם עז, שלג ורוחות עזות שהוביל להתראות מפני שיטפונות וסגירת כבישים מהירים.

המערכת צפויה להתעצם ברחבי המערב התיכון, שם צפויים שיבושים קשים לתחבורה לקראת החגים, הזהיר מרכז חיזוי מזג האוויר של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA). שלג וגשם קפוא צפויים לפקוד כמה אזורים ותנאי סערה צפויים באחרים, על פי התחזית. "הנסיעה תהיה בלתי אפשרית", הזהיר המרכז.

בקליפורניה פורסמו התראות מפני שיטפונות בחלקים מלוס אנג'לס. 7-20 ס"מ שלג ירדו במחוז אל. איי. ובאזורים ההרריים, על פי שירות מזג האוויר הלאומי. גשמים עזים בשילוב רוחות עוצמתיות הובילו להתראות מפני הצפות בחוף בדרום קליפורניה עם גלים שצפויים להגיע לגובה 2.7 מטרים. בסיירה נבאדה, ירד מטר של שלג ב-48 שעות.

היום תנוע המערכת להרי הרוקי, שם תתחזק, עם שלג כבד וסופות רעמים בדרום קנזס אוקלהומה וצפון טקסס. הסערה תמשיך לנוע השבוע לכיוון מזרח, אך עדיין מוקדם מדי לדעת אם תשפיע על החוף המזרחי, על פי שירות מזג האוויר הלאומי. עם זאת, שלג צפוי בהרי פנסילבניה, ניו ג'רזי, ניו יורק וחלקים מניו אינגלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully