וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: החשוד בהכנת הפצצה באסון לוקרבי הועבר לידי ארה"ב

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 15:59

אסון לוקרבי ב-21 בדצמבר 1998 הוא פיגוע הטרור הקטלני ביותר שאירע על אדמת בריטניה. 259 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בדרכם לניו יורק מלונדון, מתו בפיצוץ, ו-11 אנשים נוספים נהרגו כששרידי המטוס שהתפוצץ באוויר, פגעו בבתיהם

האזרח הלובי שחשוד בהכנת הפצצה שהתפוצצה בטיסה 103 של פאן אמריקן מעל העיר לוקרבי שבסקוטלנד, לפני 34 שנים, נמצא בידי הרשויות האמריקניות, כך דיווחו היום (ראשון) הרשויות הסקוטיות ומשרד המשפטים האמריקני.

לפני שנתיים, ארצות הברית הודיעה על האישומים נגד אבו עגילה מסעוד בגין התפקיד שמילא בפיצוץ במטוס בואינג 747 ב-21 בדצמבר 1998, שבו נהרגו 270 בני אדם. אסון לוקרבי הוא פיגוע הטרור הקטלני ביותר שאירע על אדמת בריטניה.

לפי משרד המשפטים, מסעוד נשא במזוודה את הפצצה שפוצצה את המטוס מלוב למלטה, ואז הפעיל את שעון העצר שלה. המזוודה עם הפצצה נשלחה ממלטה לפרנקפורט, גרמניה, ומשם לנמל היתרו בלונדון, שם הועמסה לטיסת פאן אם שהייתה אמורה לנחות בניו יורק. 259 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בדרכם לניו יורק מלונדון, מתו, ו-11 אנשים נוספים נהרגו כששרידי המטוס, שהתפוצץ באוויר, פגעו בבתיהם.

מסעוד עבד עבור המודיעין הלובי מ-1973 ועד 2011, אז נפל קדאפי, ובין היתר היה מומחה לייצור מטענים. עוד נטען כי מסעוד היה מעורב בפיגוע במועדון במערב ברלין ב-1986, שבו נהרגו שני חיילים אמריקנים.

שרידי מטוס בואינג 747 של טיסת פאן אמריקן 103 שהתפוצץ מעל לוקרבי בסקוטלנד, 1998. GettyImages
שרידי מטוס בואינג 747 בעיר לוקרבי/GettyImages
עבד אל-באסט אל-מגרחי, המחבל הלובי שפוצץ את מטוס פאן-אם מעל לוקרבי שבסקוטלנד, בבית חולים בלוב, אוקטובר 2011. רויטרס
המחבל עבד אל באסט אל מגרחי בבית החולים/רויטרס
המחבל עבדל בסט אל-מגרחי מאסון לוקרבי שב ללוב. רויטרס
המחבל עבד אל באסט אל מגרחי שב ללוב/רויטרס

בחודש שעבר דווח כי מסעוד נחטף על ידי מליציה בלוב, מה שהוביל להשערה כי הוא יועבר לידי האמריקנים כדי לעמוד למשפט. גורמים אמריקניים אמרו כי מסעוד הודה שהרכיב את הפצצה וכי עבד עם עבד אל באסט אל מגרחי.

ב-2001, מגרחי הורשע בפיצוץ טיסה 103 של פאן אמריקן לאחר שנשפט בבית משפט סקוטי שכונס באופן יוצא דופן בהולנד. הוא היה האדם היחיד שהורשע במתקפת הטרור. מגרחי נשפט למאסר עולם אך שוחרר מסיבות הומניטריות על ידי ממשלת סקוטלנד ב-2009, לאחא שאובחן כחולה סרטן, הוא מת בלוב ב-2012.

דובר של התביעה הציבורית בסקוטלנד אמר: "המשפחות של ההרוגים בפיצוץ בלוקרבי עודכנו שהחשוד אבו עגילה מסעוד חייר אל מרימי נמצא בחזקת האמריקנים. התביעה והמשטרה בסקוטלנד, בשיתוף פעולה עם ממשלת בריטניה ועמיתים אמריקנים, ימשיכו לחקור במטרה להביא את כל אלה שפעלו לצד אל מגרחי לצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully