וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה תקפה באזורים כבושים ובחצי האי קרים

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 11:05

איוואן פדורוב, לשעבר ראש העיר מליטופול האוקראיני, אמר כי יעד המתקפות היה בסיסים רוסיים. לדבריו, "רוסיה הפכה את מליטופול לבסיס צבאי ענק". 1.5 מיליון אנשים באזור אודסה נותרו ללא חשמל בעקבות מתקפות מל"טים איראניים

פיצוצים רבים דווחו בעיר האוקראינית הכבודה מליטופול בדרום המדינה, ברפובליקה של דונצק ובחצי האי קרים שסופח לרוסיה ב-2014, כולל במעונות של חיילים רוסים. הפיצוצים אירעו על רקע דיווחים שאוקראינה שיגרה מתקפת טילים לעבר העיר אתמול (שבת), והבוקר.

ראשי מליטופול שמינתה רוסיה אמרו כי ארבעה טילים פגעו בעיר, הרגו שני אנשים ופצעו עשרה. על פי ראש העיר, נפגעה גם כנסייה שבה נמצאים חיילים רוסים. אוקראינה מנגד לא הגיבה לדיווחים.

לדברי מושל זפוריז'יה, יגבני בליצקי, מתקפת הטילים הרסה לגמרי מרכז קהילתי שבו "אנשים, אזרחים ואנשי צבא אכלו ארוחת ערב בשבת ". איוואן פדורוב, לשעבר ראש העיר מליטופול האוקראיני, אמר כי יעד המתקפות היה בסיסים רוסיים. לדבריו, "רוסיה הפכה את מליטופול לבסיס צבאי ענק".

"הצבא הרוסי מתמקם בבתים של מקומיים, בתי ספר, גני ילדים. ציוד צבאי מאוחסן באזורי מגורים", הוא אמר בחודש שעבר.

מקפת מל"טים על דונצק, אוקראינה. רויטרס
מתקפת טילים על דונצק, אוקראינה/רויטרס
חייילם אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בעיר בחמוט/רויטרס
תושבים באודסה נותרו ללא חשמל לאחר מתקפה רוסית. רויטרס
תושבים נותרו ללא חשמל בעיר אודסה/רויטרס

גורמים רוסיים דיווחו הבוקר כי טילים אוקראיניים פגעו בכמה בנייני דירות בדונצק, ליד בית האופרה, התיאטרון ובית החולים. בחצי האי קרים, תועדו אתמול בערב פיצוצים בעיר סימפרופול ובעיר סבסטופול ובמעונות צבאיים.

במקביל, 1.5 מיליון אנשים באזור אודסה נותרו ללא חשמל בעקבות מתקפות מל"טים איראניים. "בסך הכל שוגרו 15 מל"טים לעבר אודסה" , אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. הוא הוסיף כי 10 טילים יורטו, אך הנזק שנגרם גדול. השבת החשמל לאזור תיקח כמה ימים, הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully