וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר ושלילה לנהג שדרס למוות נער בגיבוש צנחנים

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 9:42

כחלק מהסדר טיעון, בית המשפט גזר על נהג אוטובוס מאסר ושלילה של עשר שנים. זאת, לאחר שהשאיר את הרכב מונע, ללא מערכת בלימה פעילה, ובירידה. כתוצאה מכך האוטובוס הדרדר ודרס למוות את רון אליהו עובד, שהיה בהפסקה באוהל

רון עובד, הנער שנהרג באסון האוטובוס בנגב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
נדרס למוות בגיבוש צנחנים. רון עובד/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בית משפט השלום לתעבורה באשדוד גזר היום (ראשון) על תושב הדרום, אברהים אבו כף, 15 חודשי מאסר בפועל ופסילה של 10 שנים, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון, בגרימת מוות ברשלנות של הנער רון אליהו עובד בגיבוש צנחנים באפריל 2019. בנוסף, אבו כף הורשע בגרימת חבלה של ממש ליוגב הרשקוביץ ולפגיעות בדרגות שונות לאנשים נוספים.

על פי הודאתו, הנהג הסיע נערים לבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, שם החנה את האוטובוס במתחם האימונים סמוך לאוהלים שהיו מיועדים לנערים ובירידה. בשלב מסוים ירד אבו כף מהאוטובוס בעודו מונע, מבלי שהפעיל את מערכת הבלימה, השאיר את דלת האוטובוס הקדמית פתוחה ולא היה בקשר עין עם האוטובוס. בזמן הזה ובזמן שהנערים היו בהפסקה באוהל, החל האוטובוס להידרדר לעברם, פגע באוהל ורמס את מי שהיה בתוכו.

בעקבות מותו נפתחה ועדת חקירה, שבתומה ננזפו ממלא מקום קצין חי"ר וצנחנים ראשי בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף וקצינים נוספים. לאחר הגשת ממצאי ועדת החקירה, סיכם הרמטכ"ל אביב כוכבי כי עובד נהרג "בנסיבות טראגיות עקב רשלנותו לכאורה של נהג האוטובוס האזרחי. לצד זאת, ועדת החקירה חשפה פערים ותקלות המחייבים טיפול מערכתי במטרה להשתפר בעתיד ולהפיק הלקחים הנדרשים".

בחודש שעבר התמוטט נער שהגיע ל"גיבושון" של יחידה קרבית, במהלך מבחני המיון במרכז הארץ. משפחתו עודכנה בפרטים, ויום המיון נמשך כסדרו. הנער התמוטט מסיבות בריאותיות שלא ניתן לפרט מפאת חיסיון רפואי.

  • עוד באותו נושא:
  • גיבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully