וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקל על העומס? קו חדש וחשמלי נחנך בגוש דן

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 9:30

הקו המהיר שנחנך בסוף השבוע האחרון צפוי להוביל את נוסעיו מקריית אונו לתל אביב דרך נתיבים ציבוריים כמעט לכל אורכו. בכך, יחסוך משמעותית את זמני הנסיעה לעיר הסואנת - לפחות עד ששיפור נוסף יירשם עם סיום סלילת הנת"צ והקו האדום של הרכבת הקלה

מרב מיכאלי משיקה קו מטרונית חדש בחיפה/יואב איתיאל

משרד התחבורה, חברת דן ועיריית קריית אונו חנכו ביום שישי האחרון את קו 116 החדש למרכז תל אביב. הקו מוגדר כקו מהיר, וצפוי לקצר את זמן הנסיעה משמעותית בעת שהוא מוביל את הנוסעים בו אל העיר הסואנת דרך נתיבים ציבוריים כמעט לכל אורכו.

הקו צפוי לפעול בשעות השיא בתדירות של כ-12-15 דקות, ויציב את קריית אונו ברשימת הערים הראשונות בישראל שקולטת אוטובוסים חשמליים. נכון לפתיחת הקו, 25% מהאוטובוסים בו יהיו חשמליים, שיעור שיגדל בהמשך עם התפתחותה של החברה - וצפוי להגיע ל100% מהם כבר ב 2024.

בין התחנות הבולטות של הקו: מסוף קריית אונו, מרכז מסחרי רימון, הקריה האקדמית אונו, קניון קריית אונו, מרכול חביב, אוניברסיטת בר אילן, מסוף אלוף שדה, תחנת רכבת השלום, קניון עזריאלי, תחנת רכבת סבידור מרכז, סמינר הקיבוצים, קניון רמת אביב ואוניברסיטת תל אביב.

פתיחת קו אוטובוס חשמלי חדש מקריית אונו לאוניברסיטת ת"א, 10 בדצמבר 2022. רונית רוזן, אתר רשמי
סיפתח לשינויים הצפויים בשנים הקרובות/אתר רשמי, רונית רוזן

"אני מזמין את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית, להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולהגיע אל מקום העבודה מהר יותר ורגועים יותר", הגיב למאורע ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל. "אלו הם פני העתיד. זהו הפתרון היחיד שיכול לתת מענה אמיתי לעומס ולפקקים במטרופולין דן".

שיפור נוסף יורגש רק בפברואר, אז צפויה להסתיים סלילת נתיב התחבורה הציבורי החדש ברחוב לוי אשכול בקריית אונו. הנת"צ, שמעורר דווקא התנגדות בקרב תושבי העיר - יאפשר תנועה מהירה של אוטובוסים בין צומת סביון למחלף קריית אונו, וכן לרחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בו יעבור בעתיד הקו האדום של הרכבת הקלה.

התנגדותם של תושבי העיר לסלילת הנתיב הציבורי החדש נובעת מחששם להשארת הנתיב הימני בכל כיוון נסיעה לרכב פרטי - שיסכן הולכי רגל שימהרו לתפוס את האוטובוס שלהם. בנתיבי איילון, שאחראים לפרויקט, הסבירו כי תצורה זו נותנת עדיפות לתנועת התחבורה הציבורית. לדבריהם, הנתיב יעניק לתושבי העיר גישה מהירה לקו האדום והסגול שייפתחו לאורך השנים הקרובות. עוד נמסר כי הקו נדרש לאור תכניות הפיתוח בעיר, שצפויות להוסיף לה עשרות אלפי תושבים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully