וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הרזון? השתעלה - ושברה ארבע צלעות

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 7:38

צעירה סינית הובהלה לבית החולים לאחר שחוותה התקף שיעול חמור, שהחל לאחר שאכלה אוכל חריף במיוחד. אלא שאז התגלה כי כתוצאה ממנו שברה את צלעותיה - ככל הנראה בגלל שהייתה כה רזה. "ניתן לראות את הצלעות מתחת לעור שלך. אין שריר שתומך בעצם, אז קל לה להשבר"

דברים מוזרים שנתקעו לאנשים בישבן/@dr.karanr

צעירה סינית בשם הונאג הובהלה לבית החולים לאחר שחוותה התקף שיעול חמור - שהחל ככל הנראה לאחר שאכלה אוכל חריף במיוחד. אלא ששם, התגלה כי היא סובלת מלא פחות מארבע צלעות שבורות. הרופאים הסבירו: אם לא תעשי משהו בנידון, את עלולה לחוות זאת שוב.

הצעירה, שמתנשאת לגובה של 171 סנטימטרים ושוקלת 57 קילוגרמים בלבד - סיפרה לרופאים כי לאחר שאכלה אוכל חריף, החלה להשתעל. אלא שהשיעול היה חמור במיוחד, ולפתע שמעה צליל חד מאיזור החזה, שלאחריו החלה לחוות כאבים בעת נשימה וניסיון לדבר.

כל מי שאכל אי פעם אוכל חריף יודע שהוא עלול לגרום למעט שיעול. מה שכנראה פחות ידוע הוא שבמקרים קיצונייים, שיעול חריף על רקע אכילת מזון - עלול לגרום לשברים בעצמות. "בהתחלה חשבתי שזה שבץ או משהו כזה, לא ציפיתי שזה יכאב כל כך", סיפרה הצעירה. "לא יכולתי אפילו ללכת".

אילוסטרציה. 551
השתעלה ושברה את צלעותיה/551

הואנג הצליחה להגיע לבית חולים מקומי, שם התגלה כי היא סובלת מארבע צלעות שבורות. היא עברה בדיקה לצפיפות עצם שיצאה תקינה. לאחר מכן עברה בדיקות נוספות, עד שרופאיה הגיעו למסקנה כי שבריה של הצעירה הדקיקה נגרמו כתוצאה ממחסור במסת שריר.

"ניתן לראות את הצלעות שלך בבירור מתחת לעור שלך", אמר אחד מרופאיה להונאג הבעלת פלג גוף עליון דקיק במיוחד. "אין שריר תומך בעצם - אז קל לצלעות להישבר בעת שיעול". עוד הוסיף כי אם לא תעשה משהו בנידון ותעלה את מסת השריר שלה - היא צפויה לסבול משברים דומים בעתיד.

כעת, התבקשה הצעירה לנוח, ולבלות חודש עם מחוך רפואי כרוך סביב פלג גופה העליון. אולם, בסיום התקופה - היא מתכננת להשמין וכן להגדיל את מסת השריר שלה, על מנת להימנע ממקרים דומים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully