וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דואגים למין בטוח: בצרפת הכריזו על חלוקת קונדומים בחינם לבני 18 עד 25

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 19:13

מקרון הכריז על שינוי מדיניות מכירת קונדומים במטרה למזער את התפשטות הזיהומים המועברים במגע מיני במדינה, שעלתה ב-30% בשנים 2020-2021. בין היתר, הוחלט גם על מתן אמצעי מניעה בחינם לכלל הנשים ובדיקות חינמיות לזיהומים ללא תשלום עד גיל 26. "מהפכה במניעה"

טיפ בדקה - שיטת הימים הבטוחים/מערכת וואלה!

לצעירים בצרפת בין הגילאים 18 ועד 25 תהיה גישה חופשית לקונדומים החל מחודש ינואר, במטרה למזער את התפשטות זיהומים המועברים במגע מיני (STIs). נשיא צרפת עמונאל מקרון הכריז על כך אתמול (חמישי) במסגרת אירוע שנושאו "לבריאות הצעירים".

מקרון הסביר כי צעירים יוכלו לאסוף קונדומים מבתי המרקחת ללא תשלום, ותיאר את המהלך כ"מהפכה קטנה במניעה". הוא הוסיף כי ההחלטה מגיעה לצד מתן אמצעי בריאות אחרים, שכוללים גם אמצעי מניעת חירום חינם לכל הנשים בבתי המרקחת ובדיקות לזיהומים המועברים במגע מיני בחינם וללא מרשם, למעט איידס, לצעירים מתחת לגיל 26.

קונדום. ShutterStock
בשנים 2020-21 חוותה צרפת עלייה של 30% בשיעורי הזיהומים במגע מיני. קונדום/ShutterStock

בשנים 2020 ו-2021 חוותה צרפת עלייה של 30% בשיעורי הזיהומים המועברים במגע מיני. עם זאת, כבר בשנת 2018 החלה ממשלת צרפת להחזיר לצעירים את עלויות הקונדומים ליחידים אם נרכשו בבית מרקחת עם מרשם מרופא או מיילדת. כמו כן, מוקדם יותר השנה, הפכה הממשלה את אמצעי המניעה לנשים לחינמיים לכלל הנשים עד גיל 26, מהלך שהשפיע על כשלושה מיליון נשים. זאת, לאחר שקודם לכן הם היו בחינם לנשים ונערות בנות 18 ומטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully