וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: סדאם צפוי למשפט או התנקשות

26.2.2003 / 14:28

בוש איים על הנשיא העיראקי בהעמדה לדין על פשעי מלחמה בתום המלחמה; דובר הבית הלבן: סדאם ומפקדי צבאו יהוו מטרה לגיטימית לכוחותינו; המאוים: אעדיף למות בארצי מלצאת לגלות

נשיא עיראק, סדאם חוסיין, צפוי לעמוד למשפט באשמת פשעי מלחמה אחרי סיום המלחמה – כך גילה הלילה נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. בסוכנות איי.פי דווח שממשל בוש מתכנן גורל זהה למקורביו של סדאם. "אם הוא ואנשיו יפגעו בחפים מפשע או ישמידו תשתיות הם יואשמו בפשעי מלחמה", אמר בוש.

דובר הבית הלבן, ארי פליישר, הרחיק לכת ואמר כי סדאם ובכירי צבאו יהיו מטרות לגיטימיות עבור הכוחות האמריקאים. "אם נצא למלחמה נגד עיראק וייפתחו פעולות איבה, גנרלים בכירים, האחראים על הריגת חיילים אמריקאים, אינם יכולים להניח שהם יהיו בטוחים", אמר הדובר והוסיף, כי "הגנרלים יהיו מטרות לגיטימיות לפי החוק הבינלאומי". כשנשאל האם האיום מופנה גם לסדאם חוסיין, השיב פליישר – "בוודאי".

ב-1976 הוציא הנשיא דאז, ג'ראלד פורד, צו נשיאותי האוסר התנקשויות במנהיגים פוליטיים – זאת בעקבות ביקורת ציבורית שהושמעה נגד מעורבותו של הסי.איי.איי בהפיכות בשנות ה-60 וה-70. הנשיא, רונלד רייגן, הרחיב ב-1981 את הצו גם לאיסור על שכירת מתנקשים על ידי הממשל. הנשיא בוש יכול לבטל את הצו אם ירצה אך דובר הבית הלבן לא אישר או דחה את האפשרות.

הנשיא בוש מתוכנן לשאת היום נאום בנושא עיראק בפני מכון שמרני בוושינגטון. הוא צפוי לטעון שסדאם הוא סכנה לעם העיראקי והעברתו מתפקידו תייצב את המזרח התיכון.

"טילים? איזה טילים?"

בראיון לרשת החדשות האמריקאית סי.בי.אס אמר נשיא עיראק "אעדיף למות בארצי מאשר לצאת לגלות מרצון". שידור הראיון המלא נדחה להיום בלילה. בגלי צה"ל דווח כי הרשת כבר שידרה מספר קטעים, בהם מזמין סדאם את נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, לעימות טלוויזיוני בנושא המלחמה, ואומר כי הוא מעוניין בשלום בין העם העיראקי והעם האמריקאי.

בנושא הטילים והנשק להשמדה המונית אומר סדאם, כי ארצו לא חרגה מהאיסורים שהוטלו עליה בעבר: "טילים? איזה טילים? אני מאמין שארה"ב העולם כולו יודעים שלעיראק אין את הנשק שטוענים שהיא מחזיקה. הטילים המדוברים הושמדו כבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully