וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל עונה לביקורת: "עצמאות המשטרה לא תיפגע - הפוליטיקה לא תחדור אלינו"

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 14:29

שבתאי התייחס לסערה בעקבות הצעת החוק של בן גביר, שתעניק לו סמכויות חסרות תקדים כשר לביטחון הפנים: "נעמוד על המשמר כדי לדאוג שהמשטרה תמשיך להיות חזקה, זו חובתי האישית". עוד אמר ברקע הביקורת מצד בכירים לשעבר בארגון כי "המציאות מורכבת ולפעמים לא מוצגת במלואה"

בווידאו: מפכ"ל המשטרה בבת המצווה של בתו של איתמר בן גביר/צילום: רוני כנפו

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס היום (שישי) לסערה בעקבות הצעת החוק שיוזם השר לביטחון הפנים המיועד איתמר בן גביר שתעניק לו סמכויות נרחבות ואמר כי "רוחות הפוליטיקה לא יחדרו למשטרת ישראל כפי שלא חדרו עד היום. נעמוד על המשמר על מנת לדאוג שהשמטרה תמשיך להיות חזקה, ושעצמאותה לא תיפגע. זו חובתי האישית ואני מתכוון לעמוד בה". את הדברים כתב באיגרת לשוטרים.

"המשטרה נמצאת בימים אלה בעין הסערה, לצד האתגרים המבצעיים, אנו מוצאים עצמנו מתמודדים גם עם אתגרים נוספים, סבוכים ומורכבים לא פחות", הוסיף שבתאי. "משטרת ישראל היא גוף מרכזי ומוביל במערכת אכיפת החוק, וככזו היא תישאר ממלכתית".

עוד הוסיף: "אני ער לביקורת וער לשיח הציבורי. המציאות מורכבת ולפעמים לא מוצגת במלואה, אך אני מבהיר כאן - מטרתי ברורה: שמירה והגנה על צביונה של משטרת ישראל".

בן גביר וקובי שבתאי. רוני כנפו
בלב הסערה. המפכ"ל בבת המצווה של בתו של בן גביר, אמש/רוני כנפו

מוקדם יותר היום שלח בכיר לשעבר במשטרה הודעה חריגה בקבוצת ווטסאפ של מפכ"לים וניצבים בדימוס. הבכיר פרסם "מודעת אבל" למשטרה והכריז על מועד הלוויה. "המומים וכואבים. אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של משטרת ישראל זצ"ל", נכתב. "נלווה אותה בדרכה האחרונה ביום שלישי, 13 בדצמבר 2022, בשעה 14:00, לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים. ביקורי תנחומים של מוקירי זכרה יתקיימו במטה הארצי, דרך בר לב, שכונת שייח ג'ראח ירושלים. בניה בנותיה ואוהביה".

אתמול, הפיץ יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר את תזכיר החוק לתיקון פקודת המשטרה, לפיו יועברו לידיו ולידי הממשלה סמכויות חסרות תקדים על המשטרה.

לפי ההצעה, המפכ"ל יוכפף לשר הממונה והמשטרה לממשלה כולה. בכך, מצומצמת עצמאות המפכ"ל בצורה דרמטית והוא יוכפף "להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר". במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הליכוד הסכים להעניק לבן גביר את הסמכויות המורחבות, וסוכם להעביר את החקיקה המסדירה עוד לפני השבעת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully