וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: כשלים תברואתיים נמצאו במוסד בכפר סבא - חוסים לקו בשלשולים וחום

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 11:59

36 חוסים מתוך מאה חוו תסמינים ומשרד הבריאות החליט על סגירת המטבח עד להודעה חדשה. ניתנה למוסד אפשרות להגשת ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב ושימורים. עם זאת, הוחלט כי ארוחת צהרים תסופק ע"י גורם חיצוני. נערכות בדיקות אפידמיולוגיות לבדיקת מקור ההתפרצות

בווידאו: תיעוד של עכברים וחולדות במטבח במפקדת אגודת יהודה ושומרון/מערכת וואלה!

כשלים תברואתיים נמצאו במטבח של מעון בר דרור בכפר סבא - כך עדכן הבוקר (שישי) משרד הבריאות. 36 חוסים מבין מאה חוו תסמינים של שלשולים ושלושה חום. הוחלט על סגירת המטבח עד להודעה חדשה וצוות של משרד הבריאות עורך בדיקות אפידמיולוגיות לבדיקת מקור ההתפרצות.

לאחר ביקורת במקום הוחלט על סגירת המטבח לבישול והכנת סלטים. ניתנה למוסד אפשרות להגשת ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים. עם זאת, הוחלט כי ארוחת צהרים תסופק על ידי גורם חיצוני.

אילוסטרציה. ShutterStock
מטבח אילוסטרציה/ShutterStock

במאי פורסם תחקיר של משרד הבריאות במעון החוסים "בית דפנה" בחולון, בו הלכו לעולמם שלושה מטופלים עם תסמינים של הרעלת מזון, שהראה כי רמת ניקיון הכלים במקום לקתה בחסר, לא הייתה הקפדה על הפרדת מזון בתהליכי בישול שונים וכי לא היו נהלי עבודה תקינים לטיפול באוכל.

צוות בקרה של לשכת הבריאות המחוזית תל אביב הגיע למוסד ומצא כמה ליקויים חמורים בתחזוקה וברמת הניקיון במוסד ובמטבח. מממצאי הבדיקה עלה כי התחלואה בקרב הדיירים נבעה מזיהום בבשר, שנגרם מטיפול לקוי בו.

33 דיירים חלו במסגרת התפרצות הרעלת המזון, תשעה פונו לטיפול בבית החולים ושישה אושפזו. שלושה מטופלים מתו, אחד במוסד ושניים בבית החולים. דוח צוות הבקרה הועבר למשרד הרווחה ולמשטרה. בחודש אפריל האחרון נערכה ביקורת של משרד הרווחה בהוסטל, שלאחריה נמצאו ליקויים נקודתיים בלבד, שתוקנו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully