וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: המלחמה באוקראינה יכולה להסתיים מחר

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 14:44

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שאם תהיה נכונות פוליטית בקייב, העימות עם רוסיה יסתיים - והוסיף כי הכוחות הרוסיים עדיין מתכוננים להשתלט על חלקים במזרח ודרום אוקראינה, שמוסקבה טוענת ששייכים לה

המלחמה באוקראינה יכולה להסתיים מחר, אם תהיה נכונות פוליטית בקייב, כך אמר היום (חמישי) דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. עם זאת, הוא הוסיף כי הכוחות הרוסיים עדיין מתכוננים להשתלט על חלקים במזרח ודרום אוקראינה, שמוסקבה טוענת ששייכים לה.

כשנשאל לגבי המטרות של רוסיה באוקראינה, אמר פסקוב כי רוסיה עדיין צריכה "לשחרר" חלקים בדונצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה.

אתמול (רביעי) אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי העימות צפוי "להימשך עוד זמן מה" והזהיר מפני התחזקות האיום של מלחמה גרעינית. פוטין נאם בפגישה של המועצה לזכויות אדם של רוסיה בקרמלין ואמר כי מוסקבה "תילחם בכל האמצעים שיש לה" ב"מבצע הצבאי המיוחד", אך הוסיף כי אינו רואה צורך מיידי בגיוס של עוד חיילים.

ולדימיר פוטין מדבר עם אמהות שאיבדו את בניהן במלחמה באוקראינה/ruhyrx
וולודימיר זלנסקי נבחר לאיש השנה של מגזין "טיים". מגזין "טיים", אתר רשמי
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נבחר לאיש השנה של "טיים"/אתר רשמי, מגזין "טיים"

פוטין לא שלל לגמרי שימוש בנשק גרעיני ואמר כי הוא רואה במאגר הנשק הגרעיני הרתעה ולא פרובוקציה. "לגבי הרעיון שרוסיה לא תשתמש בנשק כזה ראשונה, הכוונה היא שלא נהיה השניים שהשתמשו בנשק גרעיני - משום שתקיפה כזאת משמעותה תקיפה על השטח שלנו. עם זאת, יש לנו אסטרגיה, הגנתית בעיקר, שבמסגרתה אנחנו שוקלים נשק להשמדה המונית, נשק גרעיני - בהתבסס על תגובת נגד. זה הכל. אם נתקוף, זה יהיה כתגובה לתקיפה עלינו", אמר פוטין.

על פי סקר ממשלתי פנימי שדלף באחרונה, אחד מתוך ארבעה רוסים תומך כעת במלחמה באוקראינה. על פי הסקר, שנערך בעבור שירות המשמר הפדרלי של הקרמלין, ופורסם בראשונה באתר מדוזה, שמתנגד לשלטון, יותר ממחצית מהרוסים מקווים שהממשלה תתחיל בשיחות שלום. מאז שעלה לשלטון ב-2000, פוטין נהנה מתמיכה ציבורית יציבה. לאחר סיפוח חצי האי קרים ב-2014, שיעור התמיכה בו הגיע ל-82%.

יותר מ-93 אלף חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת המלחמה באוקראינה ב-24 בפברואר, כך נטען בפוסט שהעלה המטכ"ל האוקראיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully