וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי ונשיא סין נפגשו בריאד: "עידן חדש ביחסים"

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 21:26

בניגוד לקבלת הפנים הצוננת של ביידן, שי זכה לכבוד של מלכים עם הגעתו לבירה הסעודית לרגל שורת פסגות עם מנהיגי האזור. בוושינגטון מודאגים מהמדינות של בן סלמאן, שלא נרתם למאמצי המערב לבודד את רוסיה ולהוריד את מחירי האנרגיה

בווידאו: נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן מקבל את פני נשיא סין בארמון אל- ימאמה/רויטרס

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשו היום (חמישי) בריאד, בסימן נוסף להתקרבות בין המדינות על רקע המתיחות ביחסיהן עם ארצות הברית. שי, שזו הפעם השלישית בלבד שהוא יוצא מארצו מאז פרוץ מגיפת הקורונה לפני שלוש שנים, הכריז על "עידן חדש" ביחסים בין בייג'ינג לעולם הערבי, וקבלת הפנים המפוארת שלה זכה הייתה תמונת מראה לקרירות שבה התקבל בממלכה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך ביקורו בקיץ.

בן סלמאן, שליטה בפועל של הממלכה, קיבל את שי בחיוך חם בארמון עם הגעת שיירתו, שלוותה על ידי חברי המשמר המלכותי הסעודי שרכבו על סוסים ונשאו את דגלי הממלכה וסין. בטרם נחיתתו אתמול, מטוסו של שליט סין לווה על ידי מטוסי קרב סעודיים והוא התקבל במטח כבוד בנמל התעופה, שם המתינו לו אישים בכירים בממלכה.

נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן מקבל את פני נשיא סין שי ג'ינפינג. רויטרס
הנשיא שי עם נסיך הכתר בן סלמאן/רויטרס
בווידאו: הנשיא שי ג'ינפינג עם הגעתו לערב הסעודית/צילום: רויטרס

ארצות הברית, שרואה בסין את היריבה העיקרית שלה, עוקבת בדאגה אחרי הביקור של שי באזור. לפני הגעתו, בוושינגטון אמרו כי זאת דוגמה לניסיון של בייג'ינג להרחיב את השפעתה בעולם והבהירו כי הם לא ישנו את המדיניות שלהם במזרח התיכון. ממשל ביידן דחק בערב הסעודית בחודשים האחרונים להצטרף לסנקציות המערביות על רוסיה ולתמוך בהורדת מחירי האנרגיה, אך גם הביקור של הנשיא ביולי לא הצליח להפשיר את היחסים.

ביידן נמנע מללחוץ את ידו של בן סלמאן ובמקום זאת החליף עמו כיף אגרוף, והוא מתח ביקורת על מצב זכויות האדם בממלכה ועל רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. נשיא ארצות הברית הבטיח לפני שנבחר לתפקיד כי יהפוך את יורש העצר של ערב הסעודית למנהיג "מצורע", אך משבר האנרגיה העולמי שנוצר עם פרוץ המלחמה באוקראינה אילץ אותו לנקוט יד רכה יותר כלפי הנסיך הצעיר.

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע לריאד. רויטרס
הנשיא שי נחת בשדה התעופה בריאד/רויטרס

שירותי המודיעין של ארצות הברית קבעו כי בן סלמאן היה זה שאישר את המבצע שבו נרצח חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2018, אך ערב הסעודית מכחישה שליורש העצר היה חלק בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully