וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגין ראשון באיראן הוצא להורג: "ניסיון להלך אימים על משתתפי המחאות"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 10:34

אדם שהורשע בתקיפת חבר מיליציה של המשטר ובחסימת כביש בטהראן הוצא להורג, כחלק ממאמצי השלטונות לדכא את המחאות הנמשכות מאז ספטמבר. 5 מפגינים נוספים כבר נידונו למוות. ארגון זכויות האדם אמנסטי: "אלו משפטי ראווה"

נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס לרגל יום הסטודנט באוניברסיטת טהראן, 7 בדצמבר 2022. רויטרס
המשטר מאשים מדינות זרות בעידוד המחאות. ראיסי באוניברסיטת טהראן, אתמול/רויטרס

איראן הוציאה להורג היום (חמישי) מפגין שהורשע בפציעת איש ביטחון בסכין ובסגירת כביש בבירה בטהראן במהלך המחאות שפרצו בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני בספטמבר. זאת ככל הידוע ההוצאה להורג הראשונה של מפגין מגל המחאות האחרון, שבוצעה על רקע מאמצי המשטר לדכא את אחד האתגרים הגדולים ביותר לשלטונו מאז המהפכה האלסאמית ב-1979.

סוכנות הידיעות תסנים דיווחה כי האדם שהוצא להורג הוא מוחסן שכארי, אך לא מסרה פרטים נוספים לגביו. אתמול נידונו חמישה אנשים לעונש מוות על הרג של חבר במיליציית הבסיג', אולם הם עוד יכולים לערער על עונשם.

בעוד שמנהיגי איראן הביעו נכונות להאזין ל"מצוקות" האזרחים, הם הבטיחו לנקוט יד קשה נגד "הפורעים" ו"הטרוריסטים" שלטענתם נתמכים על ידי אויביה, בהם ישראל. משמרות המהפכה, שטרם התערבו בהפגנות הנוכחיות, שיבחו את העונשים הכבדים שהשיתו בתי המשפט על המפגינים הנאשמים ב"פשעים נגד ביטחון האומה והאסלאם".

לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, הרשויות באיראן מבקשות להטיל עונש מוות על לפחות 21 בני אדם ב"משפטי ראווה שנועדו להלך אימים על המשתתפים במחאות העממיות שמטלטלות את איראן". בארגון קראו למשטר לבטל מידית את עונש המוות ולבטל את כל האישומים נגד מי שנעצר בשל חלקו בהפגנות לא אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully