וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "רוסיה נתפסת כמדינה סוג ב', נגן על עצמנו בכל האמצעים שלרשותינו"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 12:52

בדברים שנשא במפגש עם מועצת זכויות האדם ברוסיה, התייחס הנשיא גם לשימוש בנשק גרעיני - ואמר נכון לכרגע אין כל כוונה להשתמש בו למעט לצורכי הגנה. באשר ללחימה באוקראינה, הוא האשים את המערב על התעלמותו מההפגזה האוקראינית - ואמר כי אינו רואה צפי לסיומה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על סיפוח חלקים מאקוראינה/רויטרס

נשיא רוסיה ודלימיר פוטין נשא דברים אתמול (רביעי) במפגש משודר עם מועצת זכויות האדם של רוסיה, ואמר כי רוסיה תגן על עצמה בכל האמצעים שלרשותה - לרבות נשק גרעיני. בנוגע למלחמה באוקראינה, אמר הנשיא כי לא קיים כל צפי לסיומה.

"באשר למשך המבצע הצבאי, זה עשוי להיות תהליך ארוך", אמר פוטין בהתייחס לפלישה המתמשכת של רוסיה לאוקראינה. "רוסיה נתפסת כמדינה סוג ב' שאין לה זכות קיום. נגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותינו", הוסיף לדבריו.

בהתייחס לשימוש בנשק גרעיני, אמר פוטין כי מדובר באמצעי גיבוי בלבד, שיבוא בתגובה למתקפה. "לא השתגענו, אנחנו מבינים מה זה נשק גרעיני", אמר. "יש לנו את היכולות המתקדמות ביותר, יותר מכל מדינה אחרת בעלת נשק גרעיני. אבל אנחנו לא מתכוונים לרוץ ברחבי העולם ולהשתמש בזה".

אוקראיני יושב ליד האש מחוץ לבניין דירות שנפגע מהפצצה רוסית במריופול, 17 בנובמבר 2022. רויטרס
לא מתכוונים להשתמש בנשק גרעיני - אלא להגנה. אוקראיני מחוץ לבניין שהופגז/רויטרס

המערב מעלים עין מההפגזה האוקראינית

על אף שרוסיה נאלצה בעת האחרונה לסגת מעט ממתקפתה, הסביר הנשיא - אין בו חרטה על הפתיחה במלחמה, שהיא ההרסנית ביותר שידעה אירופה מאז מלחמת העולם השניה. בהתייחס לארבעת האזורים באוקראינה שנכבשו חלקית, ואותם רוב חברי האו"ם הגדירו כלא חוקיים - אמר כי מדובר בהישג משמעותי. עוד הוסיף כי רוסיה הפכה את ים אזוב, התחום על ידי רוסיה ושטח הכיבוש הרוסי - ל"ים הפנימי" שלה. זו, כך טען, הייתה שאיפתו של הקיסר הרוסי של המאה ה-17, פיטר הגדול - אליו פוטין השווה את עצמו בעבר.

בהמשך, הביע הנשיא זעם על כך שהמערב מעלים עין ממה שהוא מכנה כ"הפגזה אוקראינית" ישירה על איזורי מגורים במזרח אוקראינה הכבושה. זאת, במקביל לנתונים המצביעים על לפחות מאות אזרחים אוקראינים שנהרגו עם פרוץ המלחמה על ידי הכוחות הרוסיים שפלשו למדינה, ובהמשך להצהרתה של רוסיה כי לא כיוונה לפגיעה באזרחים. משרד זכויות האדם של האו"ם אמר ביום רביעי כי הכוחות הרוסיים הרגו 441 אזרחים אוקראינים בימים הראשונים לפלישתם, תוך תיעוד התקפותיהם בעשרות הערים במדינה והוצאות להורג שעשויות להיות לפשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully