וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן קיים דיון בנושא המדיניות כלפי הממשלה החדשה בישראל והיחס לשרי הימין הקיצוני

7.12.2022 / 17:55

בכירים אמריקנים אמרו כי במהלך הדיון עלתה השאלה האם לקיים מגעים עם בן גביר או סמוטריץ' או לא. כמו כן נדונו הסוגיות בנושא הפלסטיני ובעניין זכויות אדם בישראל אותן יגדיר ממשל ביידן בפני הממשלה החדשה כקריטיים. בישיבה לא התקבלו החלטות והנושא צפוי לעלות להכרעתו

פיגשת ביידן והרצוג בבית הלבן/רויטרס

הבית הלבן קיים בשבוע שעבר פגישה בדרג גבוה כדי לדון במדיניות כלפי הממשלה החדשה בישראל, כולל בשאלה האם לא לקיים מגעים עם חלק מהשרים מהימין הקיצוני, כך לפי שני בכירים בממשל האמריקני שמעורים בנושא.

למה זה חשוב

  • זו היתה הפגישה הראשונה מהסוג הזה בבית הלבן מאז הבחירות בישראל ב-1 בנובמבר. הפגישה היתה רגישה ביותר בשל העובדה שישראל היא אחת מבנות הברית הקרובות של ארה"ב ברחבי העולם.

מאחורי הקלעים

  • הפורום שהתכנס כדי לדון בסוגיה היה "ועדת הסגנים" של המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. בוועדה חברים פקידים בכירים ביותר מהבית הלבן, משרד החוץ, משרד ההגנה וקהילת המודיעין.
  • לפי בכירים בממשל האמריקני המשתתפים בפגישה דנו באפשרות ליצור קווים מנחים למגעים עם הממשלה החדשה, במיוחד בכל הקשור לעבודה עם שרים מהימין הקיצוני, כמו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.
  • שר החוץ האמריקני טוני בלינקן אמר ביום ראשון בנאום בפני שדולת השמאל הפרו ישראלית ג'יי סטריט כי ממשל ביידן ישפוט את הממשלה החדשה בישראל על פי מדיניותה ולא על בסיס זהותם של שרים ספציפיים.
  • במהלך הדיון שהתקיים בבית הלבן לא התקבלו החלטות, אבל שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס רמז בתחילת השבוע כי הממשל לא יעבוד בצורה ישירה עם בן גביר וסמוטריץ'.

עוד בוואלה!

שר החוץ האמריקני: ממשל ביידן לא ישפוט את הממשלה בישראל לפי זהות אנשים ספציפים

לכתבה המלאה
בן גביר, סמוטריץ'. אתר רשמי, פלאש 90
בפגישה דנו האם לקיים איתם מגעים. סמוטריץ' ובן גביר/פלאש 90, אתר רשמי
  • בראיון לגלי צה"ל ביום שני נשאל ניידס כמה פעמים ע"י העיתונאי אפי טריגר האם בכירים בממשל ביידן יעבדו עם שני הפוליטיקאים מהימין הקיצוני. ניידס השיב: "נעבוד עם ראש הממשלה נתניהו".
  • בישיבה בבית הלבן דנו המשתתפים גם בגיבוש האינטרסים האמריקנים והדרישות של ארה"ב מהממשלה החדשה בישראל בתחום הפלסטיני, בסוגיית זכויות אדם ובנוגע לשמירה על שלטון החוק.
  • בנאומו בתחילת השבוע הציג בלינקן כמה מהסוגיות הללו והדגיש כי ארה"ב מצפה מהממשלה החדשה לא לפגוע בזכויות המיעוטים וקהילת הלהט"ב.
  • שר החוץ האמריקני גם הביע דאגה מאלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים בגדה המערבית והדגיש כי על ישראל לטפל באלימות כזו כפי שהיא מטפלת באלימות של פלסטינים נגד ישראלים בהתאם לעיקרון של שוויון בפני החוק.
  • בלינקן הדגיש עוד כי ארה"ב מתנגדת לצעדים שחותרים תחת פתרון שתי המדינות כמו הרחבת ההתנחלויות, צעדי סיפוח, הפרה של הסטטוס קוו בהר הבית והריסת בתי פלסטינים.

בין השורות

  • בכירים אמריקנים אמרו כי שגריר ארה"ב טום ניידס דחק בבכירי הבית הלבן ומשרד החוץ בוושינגטון לנקוט במדיניות זהירה ומורכבת כלפי הממשלה החדשה ולא למהר לקבל החלטות נחרצות או למתוח ביקורת פומבית נגד הממשלה.
ראש הממשלה לשעבר נתניהו נפגש הערב עם שגריר ארה״ב הנכנס לישראל טום ניידס 09 בדצמבר 2021. מתוך טוויטר, אתר רשמי
דחק בבכירי הבית הלבן ומשרד החוץ בוושינגטון לנקוט במדיניות זהירה. ניידס עם נתניהו, לפני שנה/אתר רשמי, מתוך טוויטר

הצד השני

  • שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג קיים בשבועיים האחרונים שיחות עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני וביקש מהם לא למהר ולקבוע מדיניות לגבי הממשלה החדשה ולא לנקוט בקו קשוח כלפיה, כך אמרו בכירים אמריקנים.
  • הרצוג סירב להגיב לדברים, אבל בפגישה עם סטודנטים יהודים בוושינגטון בשבוע שעבר הוא אמר כי הממשל לא צריך לקבוע את עמדתו כלפי הממשלה החדשה בהתאם לגורמים הכי קיצוניים שחברים בה.

מה הלאה

  • בכירים אמריקנים אמרו כי לא התקבלו החלטות בישיבה שהתקיימה בבית הלבן והוסיפו כי הנושא צפוי להיות נדון בשבועות הקרובים פעם נוספת בישיבה של המועצה לביטחון לאומי בדרג שרים בה ישתתף גם הנשיא ביידן.

מה הם אומרים

  • מהבית הלבן נמסר בתגובה: "איננו מגיבים על דיונים פנימיים. אנחנו מפנים אותך לנאומו של שר החוץ בלינקן בוועידת ג'יי סטריט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully