וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: לא יהיו סנקציות או יעדים בחוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 15:29

אחד מראשי יהדות התורה אמר כי המפלגה דורשת בשיחותיה עם הליכוד להעביר את פסקת ההתגברות ברוב של 61 בלבד, ואת ביטול סעיף הנכד בחוק השבת. גפני הוסיף כי הוא יתנגד להקמת ועדת הרפורמות שאותה דורש סמוטריץ'

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. דני שם טוב, דוברות הכנסת
במפלגה רוצים לרוקן את חוק הגיוס מתוכן. גפני/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בכיר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר היום (רביעי) כי מפלגתו תדרוש שבחוק הגיוס לא יהיו סנקציות או יעדי גיוס של חרדים. לדבריו, יהדות התורה ממשיכה לעמוד על דרישתה לקדם את פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, כפי שדרשה מתחילת המשא ומתן מול הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

גפני אמר בתדרוך לכתבים כי נתניהו מתכוון לבקש הארכה של שבועיים מהנשיא עם תום המנדט שלו להרכבת ממשלה, בשל הקשיים האחרונים בשיחות עם הסיעות השונות. הוא אמר כי בליכוד "ביקשו מאיתנו לחתום על הסכם תפקידים, אבל לא הסכמנו, ובסוף הגענו להסכמה שנחתום על מסמך מסוים שהוא לא הסכם. אבל אנחנו לא נתקדם בלי הנושאים העקרוניים כמו חוק הגיוס ותקציבי החינוך החרדי".

"אנחנו רוצים שיהיה חוק שמי שלומד ומוגדר תורתו אומנותו,ֶ יוכל להמשיך לשבת וללמוד", אמר ח"כ גפני. הוא אמר שבכוונת המפלגה לעמוד על ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, ולקבל את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, כמו גיור ורחבת הכותל המערבי, "שלא יהיה שינוי לרעה", כלשונו.

הוא התייחס גם על העימות מול יו"ר הציונות הדתית בצאלאל סמוטריץ' סביב הקמת ועדת הרפורמות. "לא תקום ועדת רפורמות. אם ינסו להקים נצביע נגד", אמר גפני, שעומד ביו"ר ועדת הכספים וחושש שוועדת הרפורמות תפגע בסמכויותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully