וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: קבלת פנים חגיגית ממתינה לנשיא סין

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 17:54

נשיא סין ייפגש עם יותר מ-30 ראשי מדינות ומנהיגי עסקים במהלך הביקור שיימשך שלושה ימים, בבירה הסעודית, כשהיעד הוא לגבש "הסכם אסטרטגי" בין שתי המדינות. הביקור הוא השיא של שיתוף פעולה שהתבסס בעבר על מכירות נפט, וצמח מאז לסחר בילטרלי בסך 90 מיליארד

בווידאו: הנשיא שי ג'ינפינג עם הגעתו לערב הסעודית/צילום: רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע היום (רביעי) לריאד לביקור בבעלת הברית האזורית שהכינה בעבורו קבלת פנים ממלכתית חגיגית, כמו גם שורה של הסכמים שמטרתם לבסס את היחסים בין סין לערב הסעודית.

נשיא סין ייפגש עם יותר מ-30 ראשי מדינות ומנהיגי עסקים במהלך הביקור, שיימשך שלושה ימים, בבירה הסעודית, כשהיעד הוא לגבש "הסכם אסטרטגי" בין שתי המדינות. הביקור הוא השיא של עשורים של שיתוף פעולה שהתבסס בעבר על מכירות נפט, וצמח מאז לסחר בילטרלי בסך 90 מיליארד דולר בשנה.

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע לריאד. רויטרס
הנשיא שי והנשיא ג'ו ביידן/רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע לריאד. רויטרס
נשיא סין נחת בערב הסעודית/רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע לריאד. רויטרס
נשיא סין נחת בערב הסעודית/רויטרס
בווידאו: ביידן מתייחס לדוח המודיעין על רצח ג'מאל חאשוקג'י/צילום: רויטרס

קבלת הפנים שממתינה לשי זהה בהיקפה לזאת שקיבל נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שביקר בריאד בתחילת כהונתו, אך מנוגדת לזאת שקיבל הנשיא ג'ו ביידן שהגיע לביקור בעיר ג'דה באוגוסט. הביקור מספק לריאד פלטפורמה להפגין את כוח המשיכה שלה כשותפת סחר ולהראות את הנוכחות המתחזקת שלה בזירה הבינלאומית. בייג'ינג היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ריאד, וערב הסעודית היא חברה במיזם התשתיות השאפתני "החגורה והדרך" של הנשיא שי.

"אמרנו זמן רב כי יש עוד אנשים לשבת לאכול איתם, למעט וושיגנטון", אמר גורם בכיר סעודי ל"גרדיאן". "המסר הזה יהיה מאוד ברור כשהביקור יתחיל. הסינים לא מטיפים ולא מפגינים חוסר כבוד. הם יודעים לעשות עסקים. האמריקנים מנגד רצו שנבחר צד. לא נעשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully