וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הבזארים ריקים והחנויות סגורות כהזדהות עם המחאה

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 11:59

בתגובה לשביתה, הרשויות איימו לבטל רישיונות עסק ולעצור בעלי עסקים. על פי משרד המשפטים, כוחות הביטחון יזהו ויענישו את "המתפרעים", שלטענתו, מאיימים על בעלי העסקים כדי שיצטרפו לשביתה

מפגינים ממשיכים במחאה באיראן/רויטרס

עסקים, חנויות ושווקים מסורתיים ביותר מ-50 ערים ברחבי איראן סגורים זה היום השני, באחת מהשביתות הכלליות הגדולות מזה עשורים במדינה, כאות הזדהות עם המחאה נגד המשטר.

ביום שני החלה השביתה, ובסרטונים שהועלו לרשתות חברתיות נראו רחובות ריקים מאדם במרכזי ערים שבדרך כלל שוקקים חיים. עסקים מכל הסוגים, ממרפאות ועד לקצביות וסופרמרקטים, סגרו את הדלתות ואמרו לצוותים לא להגיע לעבודה, על פי תושבים בטהראן, איספהאן וערים אחרות.

"האחדות בין כל האיגודים המקצועיים היא מדהימה", אמר סלאר, בעל מסעדה מאיספהאן, ל"ניו יורק טיימס". "זה מעניק לאלה מאיתנו שאינם יכולים להפגין את ההזדמנות להראות את הסולידריות שלנו עם העם".

פעילים קראו לשביתה בת שלושה ימים כשלב הבא של המחאה שהחלה בספטמבר לאחר מותה של מחסה אמיני, בת ה-22. אמיני נעצרה על ידי משטרת המוסר בטהראן בגין הפרה של חוק כיסוי הראש, ומתה שלושה ימים לאחר מכן בבית החולים. התקרית עוררה זעם ציבורי כלפי המשטר.

הממשלה הגיבה להפגנות בדיכוי קשוח. אתמול אמר דובר של משרד המשפטים, מסעוד סטאישי, כי עונש מוות נגזר על חמישה מפגינים בגין הריגה, לטענתו, של חבר מליציית הבסיג'. לדבריו, 11 מפגינים נוספים, כולל שלושה בני נוער, קיבלו עונש מאסר ממושך.

בתגובה לשביתה, הרשויות איימו לבטל רישיונות עסק ולעצור בעלי עסקים. על פי משרד המשפטים, כוחות הביטחון יזהו ויענישו את "המתפרעים", שלטענתו, מאיימים על בעלי העסקים כדי שיצטרפו לשביתה. ביום שני, כוחות הביטחון סגרו מסעדה וחנות תכשיטים בבעלות כוכב הכדורגל האיראני עלי דאי, לאחר שהודיע כי יצטרף לשביתה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "פארס".

תושב העיר ראשת בשם אפסין חוג'אט, צייץ כי 90% מהעסקים בעירו סגורים. לדבריו, כשהתקשר לשרברב לתיקון המזגן בביתו, נאמר לו שהשרברב לא עובד במשך שלושה ימים כאות הזדהות עם המחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully