וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה למשרד התקשורת: "פילבר הפך לאיש שונה, זה צרם לי מאוד"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 20:34

מימון שמילה העיד על הנעשה במסדרונות המשרד בזמן התפוצצות תיק 4000. על החקירות סיפר כי "זה היה זוועה, חקרו אותי כאחרון העבריינים". על פילבר אמר: "פגשתי שלמה פילבר אחר, הוא דחף ליותר שותפות עם החברות מאשר שימוש בכוח ורגולציה"

בווידאו: עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000/מערכת וואלה!

מימון שמילה, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, העיד היום (שלישי) על מה שנעשה במשרד בזמן כהותנו של שלמה פילבר כמנכ"ל המשרד.

עדותו של שמילה היא עדות בעלת חשיבות גבוהה עבור תיק 4,000, שכן היא עוסקת בשאלה שבבסיס האישומים בתיק זה - האם הרגולטור היה שבוי בידי בזק או, שהוא קידם מדיניות שנויה במחלוקת אך עדיין לגיטימית?

בתחילת הדיון, חקרה עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה את מימון שמילה על "סעיף 7", שהופיע בטיוטה של אישור העברת השליטה של בזק על יס. את הסעיף ביקשה בזמנו הלשכה המשפטים של משרד התקשורת להכניס. הסעיף קובע כי העברת השליטה לא תשפיע על מימוש אופציות על ידי בזק, וכי ההעברה לא תשפיע על על עמידתה של יס בהוראות חוק התקשורת, או על רשיונות ואישורים קודמים שניתנו ליס בעבר.

מימון שמילה. דוברות משרד התקשורת,
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה/דוברות משרד התקשורת

הלשכה המשפטית ביקשה להוסיף את הסעיף הזה בגלל ההפרה לכאורה שבזק ביצעה, כשמימשה כמה חודשים קודם לכן אופציות לשליטה ביס. פילבר מצידו לחץ על הסרת הסעיף מנוסח האישור.

תירוש: "פילבר אומר להוריד את סעיף 7 ואומר שהוא יטופל במסגרת הדיונים עם מוצעת הכבלים והלוויין?".

שמילה: "אני אמרתי שאם הדבר מפריע למומו פילבר אז אני יכול לוותר כי זה לא דרמטי ואני יכול לאכוף מול בזק את הבדיקה גם אם זה לא רשום בהסכם העברת השליטה של בזק על יס, דרך אגב עד היום לא אכפנו את זה".

תירוש: "עד כמה ניסית לרצות את המנכ"ל בהורדת סעיף 7?".

שמילה: "גם רציתי לרצות את המנכ"ל וגם מבחינתי זה היה סעיף שהיה אפשר לוותר עליו אבל יותר רציתי לרצות את המנכ"ל. מבחינתי אם צריך לשים את זה על משקולות, כן רציתי לרצות את המנכ"ל."

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"רצה להגיע למקסימום הסכמות" פילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר מכן שמילה נשאל על גובה המחירים שבזק הציבה כתנאי לריסייל, ההליך שהיה אמור לאפשר לחברות אחרות להשתמש בתשתיות של בזק על מנת להציע שירותי טלפוניה ללקוחות. לפי שמילה, בזק רצתה מחיר גבוה עבור כל שימוש נפרד של החברות המתחרות בתשתית שלה. הוא טען כי פילבר תמך בעמדה הזו אל מול גורמי המקצוע במשרד התקשורת, בראשות הרן לבאות, שדרשו מחיר נמוך.

תירוש: "יש לך מושג למה מר פילבר מבקש שהמחיר יהיה יותר גבוה לטובת בזק?"

שמילה: "פילבר רצה להגיע למקסימום הסכמות בשימועים ואז השימוע עובר מהר ואחרת הדברים מתבחבשים".

עד כאן שמילה סיפק הסבר שעשוי להיטיב עם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', מפני שהנחת המוצא היא שגם אם פילבר קידם מדיניות שנויה במחלוקת, היא עדיין נחשבת לגיטימית.

אך מהצד השני, שמילה אמר שהוא פגש במשרד "שלמה פילבר אחר" - דמות שהוא לא הכיר. על התנהגותו של פילבר במשרד הוא אמר: "פילבר הוא איש שונה ממה שהכרתי בעבר, הוא דחף ליותר שותפות עם החברות מאשר שימוש בכוח ורגולציה. הוא אמר שהחברות הם לא אויב שלנו, ואנחנו יחד איתם נקדם את שוק התקשורת, וחשוב למצות איתם הליכים ולא ללכת איתם מכות".

"אותי זה עיצבן", הוסיף שמילה, "זה צרם לי מאד שמנכ"ל פרטנר מלין עליי שאני מטיל עליו עיצום כספי, בגלל שהוא עושה עוול לצרכנים. זכור לי כי פילבר קרה לי לפגישה בגלל זה". המשפטים האלה על התנהגותו של פילבר עלולה לסבך את בני הזוג אלוביץ' ואת נתניהו, שכן שמילה מעיד במפורש שהיה כאן משהו שונה בהתנהגות של פילבר.

חקירה כאחרון העבריינים

ביחס לחקירתו במשטרה וברשות ניירות ערך אמר שמילה כי "החקירות היו זוועה. לא חשבתי שככה חוקרים עדים, 11 שעות חקירה כאחרון העבריינים, כשהלכתי לשירותים ליווה אותי איזה ז'לוב, זה פגע בי".

שמילה המשיך והוסיף כי הרגיש שהטעו אותו בחקירות. "שלחתי ארבעה לחמישה מיילים שמסבירים את מה שהיה", הוא מפרט, "הובילו אותי לא נכון. זה קומם אותי, אפילו התלבטתי אם לשלוח את זה ליועץ המשפטי לממשלה. שלחתי לחוקר את המייל והוא אישר לי שהוא קיבל."

בסיום עדותו סיפר שמילה כי עקב אחרי המשפט, אך לא באופן עקבי, והוסיף: "תוך כדי שאני יושב כאן אני מקבל הערות מחבריי על דברים שאני אומר .שכנראה מי שיושב פה בספסלים האחוריים (העיתונאים, ב"א) מוציאים החוצה".

השופטת פרידמן פלדמן נעלה את הדיון ואמרה לשמילה שישתדל שלא לדבר עם אף אחד על המשפט, והורתה לו: "תגיע לכאן ותעיד על מה שהיה ולא על מה שיהיה"

מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
התנהגותו של פילבר עשויה לסבך את נתניהו/ראובן קסטרו

במה נאשם נתניהו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully