וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: סבב שני של בחירות לסנאט במדינת ג'ורג'יה

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 14:49

בסבב הראשון בבחירות האמצע שנערכו ב-8 בנובמבר, עקף רפאל וורנוק הדמוקרטי את הרשל ווקר הרפובליקני ותומך טראמפ בכ-37 אלף קולות מתוך 4 מיליון קולות, אך לא הצליח להשיג את הרוב הנדרש. ניצחון של וורנוק יעניק לדמוקרטים רוב של 51-49 בסנאט

הבוחרים במדינת ג'ורג'יה בארצות הברית ילכו היום (שלישי) לקלפיות בסבב השני של המרוץ למושב בסנאט. המועמדים הם הסנאטור הדמוקרטי רפאל וורנוק ואגדת פוטבול לשעבר, הרפובליקני הרשל ווקר. התוצאה תקבע אם לדמוקרטים יהיה רוב של 51-49 בסנאט, או של 50-50 עם קולה של סגנית הנשיא קמלה האריס כשובר השוויון.

וורנוק הוא הסנאטור השחור הראשון במדינה וכומר בכיר בכנסייה באטלנטה שבה הטיף מרטין לותר קינג. ווקר הוא כוכב פוטבול לשעבר באוניברסיטת ג'ורג'יה, חסר ניסיון פוליטי ומעריץ של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

ניצחון של וורנוק בן ה-53 יבסס את מעמדה של ג'ורג'יה כמדינה מתנדנדת לקראת הבחירות לנשיאות ב-2024. ניצחון של ווקר יהווה ראיה לכך שההישגים של הדמוקרטים במדינה הדרומית הם מוגבלים. בסבב הראשון בבחירות האמצע שנערכו ב-8 בנובמבר, עקף וורנוק את ווקר בכ-37 אלף קולות מתוך 4 מיליון קולות, אך לא הצליח להשיג את הרוב הנדרש, מה שהוביל לסבב השני.

רפאל וורנוק, ג'ורג'יה. טוויטר, אתר רשמי
כומר בכנסייה של מרטין לותר קינג. רפאל וורנוק/אתר רשמי, טוויטר

ווקר בן ה-60 שמתנגד להפלות, הואשם במהלך הקמפיין בשלל האשמות, כולל ששילם על הפלות של שתי חברות לשעבר - האשמה שהוא מכחיש. ווקר ניפח את הפעילות הפילנתרופית ואת הישגיו העסקיים, וטען כי החברה שלו מעסיקה מאות אנשים ורושמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, אף שלפי הרישום, יש לו שמונה עובדים בלבד, וההכנסות השנתיות עומדות על 1.5 מיליון דולר. ווקר גם טען שעבד כשוטר לאחר שסיים קולג' - שני דברים שמעולם לא עשה.

הרשל ווקר, ג'ורג'יה. טוויטר, אתר רשמי
מתנגד להפלות שמימן הפלות של בנות זוג. הרשל ווקר/אתר רשמי, טוויטר

במהלך הקמפיין, הוא נאלץ להודות כי הוא אב לשלושה ילדים מחוץ לנישואים - סתירה ישירה לביקורת שלו על אבות נעדרים. אשתו לשעבר אמרה כי התעלל בה ואיים להרוג אותה . ווקר לא הכחיש אתה דברים ואמר כי הוא סובל ממחלת נפש.

וורנוק פעל למען הגבלת מחיר האינסולין לחולי "מדיקר" . הוא תמך בהצעות של הרפובליקנים טד קרוז ומרקו רוביו מפלורידה, מה שמעיד על נטייה לדו מפלגתיות. הנשיא ג'ו ביידן הבטיח לסייע לו בכל דרך אפשרית. וורנוק החליט לבסוף לצאת לעצרות עם הנשיא לשעבר ברק אובמה. ווקר נתמך על ידי טראמפ אך לא ערך עמו עצרות במהלך הקמפיין, עד היום האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully