וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא סין צפוי להגיע לביקור ממלכתי בערב הסעודית

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 15:01

הביקור ייחשב פריצת דרך ביחסים בין סין לערב הסעודית - במיוחד על רקע היחסים העכורים ביניהן לבין ארצות הברית

סין: הנשיא שי ג'ינפינג ממשיך לכהונה שלישית/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג צפוי להגיע מחר (רביעי) לערב הסעודית לביקור ממלכתי בן יומיים על רקע מתיחות גבוהה בין ארצות הברית לבין שתי המדינות, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הסעודית הממלכתית SPA. מטרת הביקור היא לפתח קשרים כלכליים ולחזק את "השותפות האסטרטגית" בין שתי המדינות. ערב הסעודית היא ספקית הנפט העיקרית של סין.

על פי מקורות המקורבים לעניין, הביקור של שי לריאד יכלול פסגה סינית-ערבית וכנס של מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC ). לפחות 14 ראשי מדינות ערביות צפויים להגיע לפסגה, על פי דיפלומט ערבי שאמר ל-CNN כי מדובר ב"ציון דרך" ביחסי ערב-סין.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 15 ביולי 2022. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונסיך הכתר הסעודי בן סלמאן, יולי 2022/רויטרס

בייג'ינג לא פירסמה הצהרה רשמית לגבי הביקור. בשבוע שעבר ממשלת סעודיה שלחה טפסי רישום לכתבים שיסקרו את הפסגה בלי לאשר תאריך מדויק.

ארצות הברית וערב הסעודית מסוכסכות בנוגע לייצור נפט הממלכה המדברית היתה בעלת ברית קרובה של ארצות הברית במשך שמונה עשורים, אך היחסים הידרדרו בשל צמצום הנוכחות הביטחונית האמריקנית באזור, בעיקר בשל הסלמה באיומים מצד איראן וזרועותיה בתימן. סין וארצות הברית מסוכסכות בשל טיוואן, שעליה הבטיח הנשיא ג'ו ביידן להגן במקרה של תקיפה סינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully