וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדמוקרטיה מידרדרת": אינדונזיה הוציאה מהחוק קיום יחסי מין מחוץ לנישואים

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 12:23

עוד אסורים מגורים משותפים של זוגות לא נשואים. ארגוני זכויות אדם טוענים כעת כי התיקונים החדשים מבליטים את הכיוון הקיצוני שלקראתו נעה המדינה שבעבר נודעה בסובלנות הדתית שלה

הפרלמנט באינדונזיה אישר היום (שלישי) חקיקה שתוציא מהחוק קיום יחסי מין מחוץ לנישואים במסגרת עדכון של הקוד הפלילי במדינה.

קבוצות זכויות אדם הפגינו נגד התיקונים וגינו את דיכוי החופש האזרחי במדינה המוסלמית הגדולה בעולם. "ניסינו ליישב את הסוגיות החשובות ואת המחלוקות במהלך הדיונים. עם זאת, הגיע הזמן שנקבל החלטה היסטורית ונותיר את הקוד הפלילי הקולוניאליסטי שירשנו, מאחור", אמר יסונה לאולי, שר המשפטים וזכויות האזרח לפרלמנט.

הפרלמנט באינדונזיה הוציא מהחוק קיום יחסי מין מחוץ לנישואים. רויטרס
הפרלמנט האינדונזי בג'קרטה/רויטרס
הפרלמנט באינדונזיה הוציא מהחוק קיום יחסי מין מחוץ לנישואים. רויטרס
הפרלמנט האינדונזי בג'קרטה/רויטרס

חלק מהסעיפים החדשים מוציאים מהחוק קיום יחסי מין מחוץ לנישואים, כמו גם מגורים יחדיו של זוגות לא נשואים. דובר של צוות יישום החוק החדש, אלברט אריאס, הגן על התיקונים בחוק ואמר כי הוא יגן על מוסד הנישואים.

עדכון של הקוד הפלילי של אינדונזיה נקבע עוד בעידן הקולוניאליסטי תחת שלטון הולנד. ארגוני זכויות אדם טוענים כעת כי התיקונים החדשים מבליטים את הכיוון הקיצוני שלקראתו נעה המדינה שבעבר נודעה בסובלנות הדתית שלה.

"אנחנו הולכים אחורה...צריך לבטל חוקים מדכאים, אך החוק החדש מוכיח כי הטיעונים של אקדמאים בחו"ל נכונים, והדמוקרטיה שלנו מידרדרת", אמר מנהל אמנסטי אינדונזיה אוסמן חמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully