וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני רובים ואקדח נתפסו בשטח חקלאי ליד התבור: "סוכל אירוע ירי"

5.12.2022 / 16:47

על פי החשד, הרובים היו אמורים לשמש לירי כחלק מסכסוך בין עבריינים ביישוב דבוריה. הירי האחרון במסגרת סכסוך זה היה שלשום בלילה. בחודש ספטמבר נרצח ביישוב צעיר בן 21. מתחילת השנה נתפסו באזור הצפון יותר מ-1,000 אמצעי לחימה

בווידאו: תיעוד מעצר של מבריחי נשק/צילום: דוברות משטרת ישראל

בפשיטה על מתחם בשטח חקלאי למרגלות הר תבור נחשפו שני רובי M-16 ואקדח F.N. בעקבות כך גם נעצר חשוד בהחזקת הנשקים. במשטרה אמרו כי בעקבות חשיפת כלי הנשק ומעצרו של החשוד סוכל אירוע ירי שהיה אמור להתבצע במסגרת סכסוך בין עבריינים בישוב דבוריה הסמוך.

במסגרת אותו סכסוך היו מספר אירועי ירי בדבוריה והוצתה משאית. המקרה האחרון היה שלשום בלילה, ובמסגרתו בוצעו כמה יריות הדדיות בתוך זמן קצר. בחודש ספטמבר נרצח בישוב יוסף חלמי יוסף, בן 21. הוא נפגע מירי שככל הנראה נועד לפגוע באחרים. בחודש יולי נפצע קשה מירי בדבוריה גבר בן 21.

הנשק שנמצא בשטח חקלאי ליד התבור, 5 בדצמבר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הנשק שנתפס בשטח חקלאי ליד התבור, 5 בדצמבר 2022/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במשטרה צפו כי יהיה המשך לאותם חילופי אש מהימים האחרונים ובעקבות אינדיקציה שהיתה בידי שוטרי תחנת תבור, נערכה הבוקר הפשיטה על המתחם שבו הוחבאו כלי הנשק. על הפשיטה והמעצר פיקד פקד דורון בהרני, קצין מודיעין ובילוש בתחנה. בית משפט השלום בנצרת האריך לפני זמן קצר את מעצרו של החשוד, עותמאן מטר, בן 23, עד ליום חמישי.

השווי הכספי של שני הרובים והאקדח שנתפסו הבוקר יכול להגיע ל-280 אלף שקל. מקורם של רובי ה- M-16 אינו ממחסן נשק של צה"ל, והסברה היא כי הם הוברחו מירדן לתוך ישראל. המשטרה פועלת מזה זמן רב לאורך הגבול עם ירדן למניעת הברחות, וביצעה כמה וכמה מעצרים תוך כדי פעילות זו.

מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני מעל ל-1000 אמצעי לחימה ובהם 602 רובים ואקדחים (233 רובים, 369 אקדחים), 385 רימונים, 33 מטענים ו-18 לבנות חבלה.

במחוז הצפוני של המשטרה אמרו כי הם "פועלים מול הפשיעה במגזר הערבי, נלחמים מסביב לשעון בעבריינים ובשימוש הנרחב בנשק עם כל הכוח והאמצעים הטכנולוגים הקיימים. השוטרים מסתערים על עבריינים חמושים ומבצעים מעצרים, שלעתים מתפתחים לחילופי ירי, הכל במטרה לשמור על חפים מפשע". עוד נמסר בהודעה: "נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully