וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה של מאבק: פורקה הגדר סביב בריכה במתחם שבמערב הכנרת

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 18:19

פקחי הרשות לאכיפה במקרקעין פירקו את הגדרות שנבנו בניגוד לחוק במתחם ימק"א ומנעו מהציבור גישה חופשית לחוף הכנרת ולמעיין שנובע בסמוך. ההריסה הגיעה לאחר שנה של הליכים משפטיים שנוהלו על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין

הרשות לאכיפה במקרקעין פירקה את הגדרות שנבנו בניגוד לחוק במתחם ימק"א/דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין
בריכת ימקא בטבריה. הרשות לאכיפה במקרקעין, אתר רשמי
הברכיה במתחם ימק"א/אתר רשמי, הרשות לאכיפה במקרקעין

הוסרו גדרות שחסמו את המעבר לחוף הכנרת במתחם ימק"א שמצפון לטבריה. הבוקר (שני) הרסו מפקחי מחוז צפון של הרשות לאכיפה במקרקעין את הגדרות שנבנו בניגוד לחוק ומנעו מהציבור גישה חופשית לחוף הכנרת ולמעיין שנובע בסמוך לחוף.

ההריסה הגיעה לאחר שנה של הליכים משפטיים שנוהלו על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין. בתחילה הורה בית משפט השלום בטבריה כי יש להסיר את הגדרות ובעקבות ערעור שהוגש נגד ההחלטה, החליט בית המשפט המחוזי בנצרת לקבל את טענות הרשות לאכיפה וקבע כי יש לקיים את צו ההריסה שהוצא.

החלטת בית המשפט המחוזי קבעה כי העבודות האסורות להקמת הגדרות התבצעו "בסביבה חופית המהווה משאב ציבורי, ובנסיבות העניין ברור כי הצורך בשמירה על סביבה חופית הוא אינטרס חשוב ועליון הגובר על כלל השיקולים האחרים שנטענו ע"י המערערת".

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר כי הריסה זו מצטרפת לשורת פעולות אכיפה שננקטו בתחום הכינרת בשנים האחרונות: הרשות חילקה למספר חופים שמבצעים שימושים אסורים בחוף התראות וקנסות הנעים בין 300-600 אלף שקלים לכל חוף.

בריכת ימקא טבריה. הרשות לאכיפה במקרקעין, אתר רשמי
הגדרות שפורקו במתחם ימק"א, היום/אתר רשמי, הרשות לאכיפה במקרקעין

כמו כן, לפני מספר ימים בחוף תמר שליד המושבה מגדל בוצעה הריסה עצמית של גדרות שנבנו באופן לא חוקי בחוף תמר ומנעו מהציבור גישה חופשית לכינרת, לאחר שננקטו פעולות אכיפה על ידי הרשות.

ברשות לאכיפה במקרקעין מנהלת בבית המשפט ציינו כי שבימים אלה מתנהלים עוד מספר תיקים שעניינם בניה לא חוקית בחופי הכינרת. לדברי אנשי הרשות היא "תמשיך להקפיד ולאכוף כל בנייה לא חוקית חדשה בתחומי ים כינרת ותמנע כל מצב של הצבת עובדות בשטח שימנעו מהציבור גישה חופשית למשאבי הטבע.

  • עוד באותו נושא:
  • ימק"א
  • כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully