וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אלפי כלבי ים מתים נסחפו לחופי הים הכספי

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 11:14

כלבי ים מהים הכספי, היונק היחיד שנמצא בים הזה, הוגדרו בסכנת הכחדה ונמצאים ברשימה האדומה של האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע מאז 2008. סיבת המוות עדיין לא ברורה

כ-2,500 כלבי ים בסכנת הכחדה נמצאו מתים בחוף הים הכספי של רוסיה, על פי דיווח אתמול (ראשון) של סוכנות הידיעות הרוסית RIA נובוסטי, שציטטה את הרשויות באזור.

כלבי ים מהים הכספי, היונק היחיד שנמצא בים הזה, הוגדרו בסכנת הכחדה ונמצאים ברשימה האדומה של האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN ) מאז 2008.

כלבי הים נסחפו לחוף של הרפובליקה של דגסטן ברוסיה, לאורך הים הכספי - גוף המים מוקף יבשה הגדול בעולם - שגובל בחמש מדינות: אזרבייג'ן, איראן, קזחסטן, רוסיה וטורקמניסטן.

המשרד למשאבי טבע של דגסטן אמר כי החיות מתו "מסיבות טבעיות" והזהיר כי מספר כלבי הים המתים עשוי לעלות. ככל הנראה, הם מתו לפני כשבועיים, אך "אין סימנים למוות אלים, או שרידים של רשתות דיג", דיווח המשרד.

כלבי ים מתים נסחפו לחופי הים הכספי ברוסיה. טוויטר, צילום מסך
היונק היחיד שחי בים הכספי/צילום מסך, טוויטר

על פי דיווח RIA, מפקחים מסיירים לאורך החוף בחיפוש אחר כלבי ים מתים נוספים. במקביל, מומחים מהמרכז הכספי לסביבה מנתחים דוגמיות של כלבי הים כדי לאבחן את סיבת המוות.

מוקדם יותר השנה, יותר מ-140 כלבי ים מהים הכספי נמצאו מתים בחופי קזחסטן, על פי סוכנות השימור של כלבי הים הכספי (KASPIKA).

אוכלוסיית כלבי הים הים הכספי סובלת מציד מוגבר, הרס סביבת המחיה ושינוי האקלים. בעקבות התקרית האחרונה, המשרד בדגסטן אמר כי בסך הכל, מספר כלבי הים באזור נותר יציב על "270,000-300,000".

כלבי הים שניזונים בעיקר מדגים, יכולים להגיע לאורך של 1.6 מטרים ולמשקל של יותר ממאה ק"ג. הם נמצאים בצמרת פירמידת המזון וכבוגרים, אין להם אויבים טבעיים בים, על פי RIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully