וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: ערים גדולות מבטלות מגבלות קורונה לאור היחלשות המגפה

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 9:28

מומחה למחלות מדבקות סיני אמר כי יותר מ-95% מהמקרים בסין הם כעת א-סימפטומטיים וקלים, וכי שיעור המוות מאוד נמוך. חלק מהערים במדינה ביטלו את הדרישה לתוצאות בדיקה שליליות על מנת להשתמש בתחבורה הציבורית

הקורונה נחלשת בסין ופרוטוקולים להתנהלות במגפה עשויים להתרכך, כך לדברי מומחה סיני. מאז ינואר 2020, סין הגדירה את הקורונה כמחלה מדבקת בקטגוריה B אך ניהלה אותה באמצעות פרוטוקולים למחלה בקטגוריה A, כדי להעניק לרשויות מקומיות את הכוח והסמכות להכניס חולים ובני משפחה לבידוד ולסגור אזורים שלמים.

עם זאת, על פי דיווח ה"גרדיאן", מומחה למחלות מדבקות סיני אמר לאתר Yicai כי יותר מ-95% מהמקרים בסין הם כעת א-סימפטומטיים וקלים, וכי שיעור המוות מאוד נמוך. לאור המצב, התנהלות במסגרת קטגוריה A אינה תואמת את המדע, דיווח Yicai אתמול (ראשון). לדבריו, אפשר לשנות את הקטגוריה של הקורונה כעת ל-B או אפילו C.

מחאה בסין נגד מגבלות הקורונה. רויטרס
מחאה נגד מגבלות הקורונה/רויטרס

לאור המחאה הציבורית שפרצה בסין בשל מגבלות הקורונה הדרקוניות, בייג'ינג, שנגחאי, ז'נגז'ו ושנזן הן חלק מהערים שביטלו את הדרישה לתוצאות בדיקה שליליות על מנת להשתמש בתחבורה הציבורית. הרשויות בבייג'ינג גם הורו לבתי חולים לקבל אנשים עם תוצאה שלילית. בצ'ונגשינג עדיין נדרשת תוצאה שלילית כדי להיכנס למקומות ציבוריים, ומחוז ז'הג'ינאג ביטל את בדיקות הקורונה לגמרי, על פי התקשורת המקומית.

גם מספר המקרים החדשים ירד בכמה אזורים, משום שהבדיקות צומצמו. "המידע כעת הוא מבולבל", כתב העורך לשעבר של העיתון "גלובל טיימס" ברשת וייבו.

תשעה מתוך עשרה סינים חוסנו נגד קורונה, אך 66% מהאנשים בגיל 80 ומעלה קיבלו חיסון אחד ואילו 40% בלבד קיבלו חיסון נוסף. 86% מעל גיל 60 מחוסנים, על פי נתונים רשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully