וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: שני הרוגים בהפגנות נגד המשטר בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 17:07

עשרות מפגינים במחוז א-סווידא הדרוזי הסתערו על משרד המושל ושרפו מסמכים, דיווחה התקשורת הנאמנה למשטר. משרד הפנים הודיע בהצהרה כי המסתערים היו חמושים והרסו רהיטים, ניפצו חלונות וגנבו מסמכים

הפגנות במחוז א-סווידא הדרוזי בדרום סוריה נהפכו היום (ראשון) לאלימות והובילו למותם של שני אנשים - מפגין ושוטר, ולשבעה פצועים נוספים.

הפגנות נגד המשטר בסוריה הן נדירות על רקע הדיכוי האכזרי של הנשיא בשאר אסד לפני כעשור של ההתקוממות הפרו-דמוקרטית. מאז, סוריה שקועה במשבר אנרגיה, משבר מזון ועוני כבד.

עשרות מפגינים הסתערו על משרד המושל ושרפו מסמכים, דיווחה התקשורת הנאמנה למשטר. משרד הפנים הודיע בהצהרה כי המסתערים היו חמושים, והרסו רהיטים, ניפצו חלונות וגנבו מסמכים. עוד נמסר כי שוטר נהרג בזמן שהמפגינים תקפו תחנת משטרה.

קודם לכן, יותר מ-200 אנשים התאספו סביב הבניין במרכז העיר ושרו סיסמאות נגד המשטר, על פי עדי ראייה. לדבריהם, המושל לא היה בבניין שפונה לפני ההפגנות.

"משרד המושל נשרף כליל מבפנים", אמר רייאן מאארוף, פעיל ועורך Suwayda 24, אתר מקומי שמסקר את המחוז הדרומי. לדבריו, כמה אנשים נפגעו בחילופי ירי. "היתה אש כבדה", הוא אמר לרויטרס והוסיף כי לא ברור מהיכן הירי הגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully