וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבחרייני: נעבוד בשיתוף פעולה גם עם הגורמים הקיצוניים בממשלה בישראל

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 21:33

עבד אללטיף א זיאני בירך על תוצאות הבחירות בישראל בפגישתו עם הרצוג, ואיחל בהצלחה לממשלה בראשות נתניהו. לשאלה כיצד יגיבו אם בן גביר יחתור לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, השיב: "נראה כשזה יקרה"

בווידאו: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה בפתח פגישתם/איתי בית און, לע"מ

שר החוץ הבחרייני עבד אללטיף א זיאני אמר היום (ראשון) כי מדינתו תשתף פעולה עם כלל גורמי הממשלה המסתמנת בישראל, גם "גורמים קיצוניים". כמו כן, הוא התייחס לאפשרות שהשר המיועד לביטחון פנים איתמר בן גביר יחתור לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, על כך אמר כי "נראה כשזה יקרה". הוא בירך על תוצאות הבחירות בישראל ואיחל בהצלחה לממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו.

"אנחנו נעבוד ביחד עם הממשלה כדי לחזק את תפישת השלום ואנחנו מאמינים שהמסר יעבור לכל מי שספקן בנוגע לשלום", אמר עבד אללטיף א זיאני בתדרוך לכתבים בפמליית הנשיא הרצוג. "אני מאמין שהעם הישראלי כאומה רוצה שלום, ושהממשלה תמלא את שאיפות השלום של אנשים באזור ויעבדו ביחד כדי לייצר סיכוי לשלום".

א זיאני התייחס בחיוב לחזרתו של נתניהו לראשות הממשלה, ואמר "ראש הממשלה המיועד נתניהו חתם על הסכמי אברהם ואנחנו מאמינים שהוא מאמין בשלום ובעקרונות הסכמי אברהם". הוא הודה גם לראשי הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט "על עזרתם ותמיכתם בשלום באזור ולמחויבות שלהם להסכמי אברהם ולהשקת פורום הנגב שממסד את הסכמי אברהם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה 4 בדצמבר 2022. טל שלו
הרצוג ומלך בחריין, היום/טל שלו

מוקדם יותר במהלך ביקורו של הנשיא במדינה, אמר מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה כי מדינתו רואה הכרח במו"מ בין ישראל לעם הפלסטיני. "ממלכת בחריין מאמינה בתוקף שדיאלוג וגישה שלווה ומתורבתת הם הכרחיים ליישוב סכסוכים אזוריים ובינלאומיים, ולהבטחת זכויות האנשים לביטחון, פיתוח ושגשוג", אמר. "אנחנו שמים דגש על עמדתנו הנחרצת הקוראת להשגת שלום צודק, מקיף ובר קיימא, שיבטיח את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, ויוביל ליציבות, פיתוח ושגשוג הן לעם הפלסטיני והן לעם הישראלי, כמו גם לכל עמי האזור".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע הבוקר לביקור ממלכתי ראשון בבחריין, ובכך הפך לנשיא הישראלי הראשון שמבקר בממלכה המפרצית. לפני פגישתו עם המלך, הוא התקבל על ידי שר החוץ עבד אל-לטיף א זיאני בשדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully