וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: טראמפ קרא לבטל את החוקה ולהשיבו לשלטון

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 11:50

"האם תזרקו את תוצאות הבחירות לנשיאות 2020 לפח ותכריזו על המנצח החוקי, או שתערכו בחירות חדשות? הונאה מסיבית מהסוג הזה ובהיקף הזה מאפשרת את ביטול כל החוקים, הרגולציות, הסעיפים, אפילו אלה שנוסדו בחוקה", כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית שלו

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ קרא לביטול החוקה האמריקנית כדי להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, שבהן הפסיד לג'ו ביידן. הוא המשיך וקרא להשבתו לשלטון.

"האם תזרקו את תוצאות הבחירות לנשיאות 2020 לפח ותכריזו על המנצח החוקי, או שתערכו בחירות חדשות? הונאה מסיבית מהסוג הזה ובהיקף הזה מאפשרת את ביטול כל החוקים, הרגולציות, הסעיפים, אפילו אלה שנוסדו בחוקה", כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית שלו, Truth Social.

טראמפ האשים את חברות הטכנולוגיה הגדולות בכך שהן עובדות עם הדמוקרטים. "'אבות האומה' הנהדרים שלנו לא היו רוצים את זה, הם לא היו תומכים בבחירות שקריות ומזויפות!" כתב הנשיא לשעבר.

דובר הבית הלבן אנדרו בייטס אמר אתמול (שבת) כי אמירות טראמפ הן "מנוגדות לנשמה של האומה שלנו, ויש לגנות אותן באופן אוניברסלי".

לדבריו, "אי אפשר לאהוב את אמריקה רק אם מנצחים. החוקה האמריקנית היא מסמך מקודש שבמשך יותר מ-200 שנה הבטיח שהחופש ושלטון החוק ישלטו במדינה הנהדרת שלנו. החוקה מאחדת את העם האמריקני - ללא קשר למפלגה - ומנהיגים נבחרים נשבעים לציית לה. זאת האנדרטה האולטימטיבית לכל האמריקנים שהקריבו את חייהם כדי להביס עריצים אינטרסנטים שמנצלים את הכוח שלהם ודורסים זכויות בסיסיות".

הראפר קניה ווסט. רויטרס
הנשיא הבא? הראפר קניה ווסט/רויטרס

טראמפ הכריז כי יתמודד שוב לנשיאות ב-2024 בחודש שעבר. בשבוע שעבר, הוא הביע תמיכה במסתערים על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ואמר כי "אנשים קיבלו יחס לא חוקתי ולא הוגן לאחר מכן". טראמפ אף אירח באחרונה באחוזתו בפלורידה את הראפר קניה ווסט, שפולט באחרונה אמירות אנטישמיות ללא הפסקה, ואת מכחיש השואה ניק פואנטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully