וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליגרך רוסי-ישראלי נעצר בבריטניה: "חשוד בהלבנת הון"

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 13:26

מיכאיל פרידמן בן ה-58, המממן העיקרי של קרן "ג'נסיס" שביקר בעבר בארץ לצד פוטין, נעצר בפשיטה על מעונו שבה השתתפו כ-50 אנשי רשויות. לפי דיווחים ברוסיה, הוא חשוד בהפרת הסנקציות שהוטלו עליו בעקבות הפלישה לאוקראינה

נשיא רוסיה פוטין הכריז על תמיכה במשאלי עם במחוזות בדלנים באוקראינה/צילום: רויטרס

האוליגרך הרוסי-ישראלי מיכאיל פרידמן בן ה-58 נעצר ביום חמישי בבריטניה בחשד להלבנת הון - כך עולה מהודעה שמסרה אמש (שבת) הסוכנות הלאומית הבריטית למאבק בפשיעה (NCA), שלא נקבה בשמו וידיעה של סוכנות הידיעות הרוסית טאאס שציינה כי מדובר בפרידמן, על פי מקורב לו, וטענה כי הוא חשוד בהפרת סנקציות שהוטלו עליו.

על פי דיווח המשטרה הבריטית, פרידמן נעצר על ידי חוקרי היחידה העוסקת במאבק בשחיתות שלטונית, שפשטו על מעונו בלונדון. כ-50 אנשי רשויות השתתפו במבצע. עובד במעון, גבר בן 35 נעצר כשניסה לעזוב את המקום עם תיק שהכיל סכום של אלפי לירות שטרלינג במזומן. גבר בן 39, חברה לשעבר של בת הזוג הנוכחית של פרידמן, נעצר בביתו. כל השלושה נחקרו ושוחררו.

מיכאיל פרידמן. צילום: ויקיפדיה, אתר רשמי
מיכאיל פרידמן/אתר רשמי, צילום: ויקיפדיה

בטאאס נכתב כי ב-28 בפברואר האיחוד האירופי הטיל סנקציות אישיות על בעלי תאגיד אלפא גרופ מיכאיל פרידמן ופיוטר אוון וכן פקידים ואנשי עסקים רוסים אחרים, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. למחרת היום נמסר כי פרידמן ואוון התפטרו מדירקטוריון בנק אלפא.

פרידמן הוא המממן העיקרי של קרן ג'נסיס לחיזוק זהותם היהודית של יהודים דוברי רוסית ומממנת פרס בראשית, עליו הכריזה עם ממשלת ישראל והסוכנות היהודית ביוני 2012, כאשר פרידמן התלווה לנשיא פוטין בביקורו בישראל. הוא גם בין מממני האנדרטה לניצחון הצבא האדום על הנאצים במלחמת העולם השנייה שפוטין חנך אז בנתניה.

ראש ה-NCA, גראם ביגר, מסר בהתייחסות למבצע כי "יחידת המאבק בשחיתות שלטונית זוכה להצלחה משמעותית בחקירת פעילות פלילית אפשרית של אוליגרכים, נותני השירותים המקצועיים התומכים ומאפשרים אותן ואלו הקשורים למשטר הרוסי". הוא הבטיח, "נמשיך להשתמש בכל הכוחות והטקטיקות העומדים לרשותנו כדי לשבש את האיום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully