וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו לנצל את תווית הנכה של אבא כדי לתפוס חנייה

עודכן לאחרונה: 3.12.2022 / 17:59

כשמספר המכוניות בישראל שנושאות תו נכה כבר מתקרב לחצי מיליון, משיקה עמותת נגישות ישראל קמפיין נגד השימוש לרעה בחניות נכים בידי בני משפחותיהם, שנוהגים ברכבם ואינם מוגבלים בניידות

קמפיין של עמותת נגישות ישראל נגד שימוש לרעה בתווי נכה בידי בני משפחותיהם/נגישות ישראל / ליאו ברנט

כמה פעמים יצא לכם לראות רכב שנושא תו נכה נעמד בחניית נכים, ויוצאים ממנו צעיר או צעירה בריאים לגמרי? התופעה של ניצול לרעה של תווית הנכה בידי מי שאינם זכאים לה הולכת וגוברת ככל שמספר רכבי הנכים גדל.
לפי נתוני משרד התחבורה יש בישראל כ-350 אלף איש שזכאים לתו נכה. משום שניתן לשייך תו אחד לשתי מכוניות שונות שבשימוש הנכה, יש בפועל בארץ יותר מ-470 אלף מכוניות שנושאות את התו, שנועד להקל על מוגבלים בניידות לקיים את שגרת חייהם.

קמפיין של נגישות ישראל נגד שימוש לרעה במקומות חנייה לנכים. נגישות ישראל / ליאו ברנט,
מתוך הקמפיין. לבני המשפחות אסור לחנות בחניית נכים אם הנכה אינו ברכב, אבל אין אכיפה/נגישות ישראל / ליאו ברנט

החוק מתיר גם לבני ביתו של הנכה לנהוג ברכבו, אבל אוסר עליהם לחנות בחניית נכים אם בעל התו לא נמצא ברכב. למרות זאת משרד התחבורה והמשטרה לא אוכפים שימוש לרעה בתווית הנכה.
היום מציינים בעולם ובישראל את יום שוויון נזכויות לאנשים עם מוגבלות. במסגרת זו הפיקה עמותת נגישות ישראל, בשיתוף משרד הפרסום ליאו ברנט, סרט שנועד לשים קץ לתופעה הפוגעת קשות בזמינות חניות נכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יובל וגנר וקארין אלהרר. רונן טופלברג,
יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל, וקרין אלהרר, שרת האנרגיה היוצאת/רונן טופלברג

נגישות ישראל: "מדובר בעבירה פלילית שלצערנו אינה נאכפת"

יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל, אמר לוואלה! News, כי "נכון לסוף 2022 מצב זמינות חניות נכים הינו קשה ביותר ומקשה מאוד את חיי היומיום לאנשים עם מוגבלות הזקוקים לחניית נכה. אחת הסיבות העיקריות שאין חניות נכים זמינות הינה שבני המשפחה של הזכאים לתו נכה חונים ותופסים חנויות נכים".
לדברי וגנר, "מדובר בעבירה פלילית שלצערנו לא נאכפת. לעניות דעתי לזכאים לתו נכה יש צד בעניין ומחובתנו לפעול כך שבני המשפחה שלנו לא עושים שימוש ברכב שלנו ולא חונים בחניית נכים. לא יתכן שדווקא בני המשפחה שמבינים את חשיבות חניית הנכים הם אלו שחונים בחניית נכים ופוגעים בזמינות חניות נכים לזכאים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully