וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לראשי ערים: "אל תשתפו פעולה עם אבי מעוז", נתניהו: "ניסיון להמריד נגד הממשלה"

ראש הממשלה קרא להחרים את היחידה שתועבר למעוז, שעתיד לשמש סגן שר בממשלה הבאה. "עליכם להיות שומרי סף מפני גורמים קיצוניים ומסוכנים", הזהיר את ראשי העיריות. בתגובה, תקף נתניהו את לפיד ואמר כי התנהלותו פוגעת בדמוקרטיה. "הוא ממריד בכירים נגד הממשלה הנבחרת"

בווידאו: לפיד נגד נתניהו: "מפרק את יסודות הדמוקרטיה מסיבות אישיות"/לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד שלח אתמול (חמישי) מכתב לכל ראשי הערים והרשויות ברחבי הארץ וקרא להם להחרים את היחידה שתועבר לאבי מעוז. "עליכם לשמש שומרי סף", כתב. "אני פונה אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה - שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית."

עוד התייחס לפיד ליו"ר מפלגת נעם אבי מעוז שעתיד להתמנות לסגן שר בממשלה הבאה. "כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת", אמר. "אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".

"האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם", הוסיף. "כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף. אינכם לבד במאבק הזה - אנחנו פה ונשמח לסייע ולשתף פעולה בכל דרך אפשרית".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעתו בכנסת 21 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"החינוך עבר לגורמים חשוכים", לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב לדברים ואמר כי התנהגותו של לפיד מסוכנת. "אני מגנה את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא נגד הממשלה", אמר. "ההתנהלותו של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה. חייבים להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום".

עוד אמר כי הממשלה בהנהגתו תבטיח לשמור על זכויותיהם של כל אזרחי ישראל. "אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל- בלי יוצא מן הכלל".

על אף הדברים, כשנתניהו ובלוק הימין היו באופוזיציה, הם סירבו בעיקשות לשתף פעולה עם ממשלת בנט-לפיד וסירבו לכנות את נפתלי בנט בכינוי ראש הממשלה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
"זהו ניסיון להמריד נגד הממשלה". נתניהו/ראובן קסטרו

לאחר מכן השיב לפיד, "מר נתניהו, אני לא מקבל ממך שיעורים בדמוקרטיה. לא ממי שעמד על מדרגות בית המשפט והסית נגד שלטון החוק. לא ממי שכרגע מינה מורשע בתמיכה בטרור לשר לבטחון פנים ועבריין סידרתי לשר הפנים. לא ממי שהפר כל הבטחה שנתן אי פעם וגם שותפיו מודים שהוא שקרן סדרתי". הוא טען, "לא היה רגע אחד בשנה וחצי האחרונות שכיבדת את הדמוקרטיה".

ראש הממשלה המשיך, "אנחנו לא פראיירים שלכם ואנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. בטח לא בזמן שחצי מהמפלגות בקואליציה שלך לא מגייסות את הילדים שלהם לצה"ל". לבסוף קבע, "אנחנו נילחם בכל זירה ובכל דרך חוקית כדי לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית".

בהמשך לדבריו של לפיד ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) פנה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בחשד להמרדה ולהסיר את חסינותו. "לפיד, בהיותו ראש ממשלה מודח, מציב בדבריו תקדים המסכן את יכולתה של המדינה לשמר את מוסד העברת השלטון", כתב קרעי. "מערך היחסים בין קואליציה לאופוזיציה הוא רגיש ועדין, ואף הוא חלק מהותי בתפקודו התקין של משטר דמוקרטי. חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מודח על ידי הממשלה שהחליפה אותו היא מעשה חריג וקיצוני. ואולם אין בכך די כדי לייתר דיון ממוסד בפליליות מעשיו של לפיד".

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ימונה לסגן שר בממשלה. אבי מעוז/ראובן קסטרו

יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס הגיב גם הוא לדברים ואמר כי רק העירייה תקבע את המדיניות בתחומי רשותם. "ראשי הרשויות המקומיות הם הקובעים היחידים וימשיכו לקבוע את המדיניות בתחומי הרשות שלהם", אמר. "הם אלו שמכירים את התושבים, את הצרכים שלהם, את אופי הרשות, ומחוברים לשטח. אנו נדאג ונעמוד על כך שהסטטוס קוו לא ישתנה בעניין הזה ובכל עניין אחר בתחום הרשות המקומית".

המועצה האזורית מגידו הצטרפה אף היא למחאה ואמרה כי תמשיך לפעול על פי חזון שמעודד שוויון והכלת האחר. "אנו מבהירים נוכח ההחלטה להעביר את האחריות על היחידה לתכניות חוץ ממשרד החינוך לאבי מעוז כי המועצה האזורית מגידו תמשיך לקיים את כל התוכניות החינוכיות המתוכננות המעודדות פלורליזם וחינוך לשוויוניות, הכרה באחר - ותמנע הכנסת תוכניות שיפגעו בערכים אלו".

יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי לשעבר ח"כ וסיו"ר הכנסת מוחמד ברכה התייחס לדברים בפתיחת כנס המעמד המשפטי לאזרחים הערבים שמקיים מרכז מוסאוא בנצרת. הוא אמר כי "אנחנו לפני תקופה קשה להרכבת הממשלה המסוכנת ביותר - ממשלה זו מסכנת את תהליך השלום את הדמוקרטיה, את העם הפלסטיני ואת האזרחים הערבים במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully